EvaJ skrev:
Det är faktiskt omöjligt att vrida och vända på eller misstolka det du skriver. Det står att läsa klart och tydligt hur du ser på medlemmarna på Fotosidan, bara att läsa innantill. Men tveka inte att be om ursäkt om du har uttryckt dig fel på något vis.
Vad jag förstår är människorna som kommenterar just dina bilder kreativa medan de som kommenterar andra inte är det, enligt din mening. Tycker du inte själv att det är något som haltar i den slutsatsen?
Oj, har du haft så många tittar på en bild! Det tror jag inte att jag har haft på någon av mina. Om jag nu inte gillar dina bilder, ska jag då tänka som du: Hur kan du få så många tittar på dina bilder - det måste bero på att du har så många kompisar här, brunnäsor och folk med taskig smak som gillar likasinnade!
Jag undrar om du någon gång har tänkt tanken att det kanske finns något i en bild som du helt enkelt inte har förmågan att förstå men som andra förstår helt och fullt? T.ex. en bild på brännässlor och kompisar? Tänk om det är så illa att människor kan vara kreativa på helt andra sätt än du är kreativ på! Tänk om det är så att det inte är andra som är så usla, utan du som helt enkelt inte fattar! Men så har du väl aldrig tänkt?
Själv skulle jag skämmas mycket mer över att skriva om andra medlemmar som du gör än över en bild som jag sätter in här. Man är olika.
Om du tänker lite längre på det här med kommenterandet än att det bara ska tillfredsställa just dig så kanske du inser att det inte är så konstigt att folk är livrädda för att kommentera här snart. Jag har själv flera fotografer på en lista i huvudet som jag aldrig i livet skulle kommentera efter att ha läst här, det är alldeles för höga krav för mig. Det har dessutom medfört att jag drar mig för att kommentera överhuvudtaget - vem tusan vill lägga ner tid på att formulera en kommentar ens så kort som Bra bild! när man kan få på käften för det? Nej tack, lite självbevarelsedrift har man väl. Men något är väldigt fel när man känner att man måste samla mod innan man vågar säga något under en bild och det är banne mig inte för att folk är för snälla här som man känner så.
Slutligen är det inget fel på din önskan - däremot på att du förväntar dig att hela FS ska förändras efter den och särskilt sättet du framför den på; att trycka ner andra medlemmar och förringa både deras intentioner och skapelser, som om du skulle sitta med något slags facit på hur andra medlemmar tycker och känner när de lägger upp en bild här.
Och det här snacket du kör med om att jag hoppar på dig - allvarligt talat, svänger man sig själv med ord som oseriösa, icke kreativa, svenssons, FS-medlemmar med brun tunga osv. så är det mest bara pinsamt att tala om påhopp från andra. If you can't take the heat, don't stick your head in the oven!