Oj, här var det verkligen inte igår man loggade in.. men blev nyfiken att se vad det kommer för nytt folk i höst =P Vet att iaf två från min lilla hemstad Söderhamn blivit antagen..
Kan väl svara på några av era frågor som ni har iaf. Utbildningen börjar direkt efter introduktionen, vissa lärare kanske inte kommer att gilla att ni lägger tid på nollningen men det är det helt klart värt! Bättre tillfälle att ha roligt tillsammans och läre känna varandra får ni inte. Den första tiden är ändå inga problem att klara =)
Jag själv är nöjd med den tid jag har gått hittills, har nyss avslutat ett av de roligare momenten under utbildningen nämligen långpraktiken. I början av utbildningen känns det som att det är mycket journalistik men ni kommer även att ha en del bildjournalistiska kurser.
Men som Tobbe skrev så kommer ni väl at bli uppringda av de som blir era faddrar framöver så kan säkert de svara lite på hur de upplevde sitt första år. Är väl ständigt saker som är under förändring, till hösten kommer någon ny lärare in och hjälper till vilket känns positivt.
Vill ni ha tips på fler bloggar från några av oss som går så kan ni kika in längst ner på min där det finns en del länkat:
www.nordlen.blogspot.com