Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder publicerade utan namn

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe56

Medlem
Tjena

Jag brukar fota lite sport och kontaktade ett av riksförbunden om de var intreserade av lite bilder till sin förbundstidning, svaret blv ja och de var tacksamma för de 50tal bilder de fick.
När förbundstidningen kom ut var 6 av mina bilder med utan mitt namn på någon av dem.

Vad gör man åt detta?
Skulle chansa på att tidningen har en upplaga runt några tusen...
 
Beror helt på vad du vill. Var själv i en liknande situation för ett tag sedan och resonerade som följer:
Jag har gett bort bilderna och vill därför inte kräva dem på pengar, samtidigt ska de få svettas lite för att de gör fel. Så jag ringde upp dem och sa att jag förberedde en faktura och undrade vart jag skulle skicka den. Då blev det fart i huset och de bad så hemskt mycket om ursäkt, jag fick en ordentlig rättning i nästkommande nummer. Antar att de inte gör om det, vilket var mitt mål.

Hade jag däremot inte medgett att de får använda bilderna hade jag inte tvekat en sekund att skicka fakturan, men det är ju inte aktuellt i ditt fall verkar det som.

//Erik
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.