Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på FS innan SM/NM?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Winzell

Aktiv medlem
Nu har jag ingen förhoppning om att hinna få fram några bilder innan kvalet i maj men jag undrar ändå:

Gör det något om bilderna är publicerade på (ffa) Fotosidan innan man skickar dom till SM-kval eller NM?

Mvh Anders

Jag har läst reglerna för SM, finns på SSDF:s hemsida. Vad jag förstår är kravet att bilderna inte har varit med i någon tävling tidigare.
Men jag har självt ställt mig den frågan.

Hej! Det finns regelmässigt inget hinder för att använda bilder som har legat ute tidigare på egna sajter eller communities av typen Dykarna.nu eller Fotosidan. En nackdel är att bilden kan vara känd av någon eller flera av domarna, vilket gör att bedömningen inte blir helt förutsättningslös. Det får man själv ta med i avvägandet. Vi ska se över reglerna under våren, men när det gäller detta så har det inte kommit upp några synpunkter som föranleder ändring i år.

Som jag ser det, så är det bättre ju fler som ställer upp i kvalet till SM! Det bidrar till att göra tävlingen bredare och även till att ge den en stärkt ställning inom Riksidrottsförbundet, som den ju sorterar under.

Välkomna att delta i kvalet, sista inlämningsdatum är 3 maj, se i övrigt SSDF:s webbplats.

Hälsningar Ingvar
Ordförande i UV-fotokommittén

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar