Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bilder på din kamerasamling
- Trådstartare Strmbrg
- Start datum
joroka
Aktiv medlem
En bild från några av mina hyllor så det finns att välja från
/Leo
Nen nej Tapani! Det går alldeles för fort! En i taget tack!
Mvh Johan
Lothar Marunga
Aktiv medlem
Tapani
Aktiv medlem
Nen nej Tapani! Det går alldeles för fort! En i taget tack!
Mvh Johan
Okej några till Rolleicord II 1937-38 med 75/3,2 och Rolleikin för bladfilm och småfilm
/Leo
Bilagor
Tapani
Aktiv medlem
En kamera jag har gjort själv det är en kopia av slöjdläraren och amatörfotografen Kurt Lundells storformatare som han tillverkade ett 20 tal av på 80 talet även stativet och kulled är tillverkad av mig mer bilder finns på http://hem.passagen.se/leosir/
/Leo
/Leo
Bilagor
linusohman
Medlem
seochtamed
Aktiv medlem
En trettitalare till med AR optik
Contax II med ljusjätten Sonnar 1,5 5cm, kameran byggdes 1936-1944, objektivet från 1937 med antireflexbehandling, åter en Zeiss först. Under objektivet sticker självexponeringsstödet ut. Zeiss byggde in lösningar för mycket från början.
Kameran renoverades för ett par år sen, är är åter redo för 400 000-108 exponeringar, objektivet ger skarpa bilder, något mindre än en Leica M i yttermåtten.
Contax II med ljusjätten Sonnar 1,5 5cm, kameran byggdes 1936-1944, objektivet från 1937 med antireflexbehandling, åter en Zeiss först. Under objektivet sticker självexponeringsstödet ut. Zeiss byggde in lösningar för mycket från början.
Kameran renoverades för ett par år sen, är är åter redo för 400 000-108 exponeringar, objektivet ger skarpa bilder, något mindre än en Leica M i yttermåtten.
Bilagor