Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder i det dåvarande DDR

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
1987 tog jag några bilder i det dåvarande DDR i Tyskland. Tyvärr märkte jag inte upp var någonstans de är tagna i Berlin. Så, kanske någon känner igen platsen och byggnaden så vore det ju tacksamt och få veta det! Det finns ju förstås en viss risk att hela byggnaden är borta idag. Som synes på bilderna är en hel del Trabant-bilar som är parkerade framför på gatan. Tack på förhand!

Bilagor

• sthlm1644.ddr.87_900.jpg
    sthlm1644.ddr.87_900.jpg
    105.1 KB · Visningar: 52
  • sthlm1643.ddr.87_900.jpg
    sthlm1643.ddr.87_900.jpg
    98.9 KB · Visningar: 51
Det finns ju förstås en viss risk att hela byggnaden är borta idag. Som synes på bilderna är en hel del Trabant-bilar som är parkerade framför på gatan.

Huset kan som säger ha försvunnit, men jag tror risken är ännu större att Trabant-bilarna har upphört att existera :)

Den typen av byggnader brukar ju lyckligtvis inte bara försvinna i fredstid! :)

Kul bilder, känns som det var 100 år sedan, men det är ju vaktist "bara" 30...

Den typen av byggnader brukar ju lyckligtvis inte bara försvinna i fredstid! :)

Kul bilder, känns som det var 100 år sedan, men det är ju vaktist "bara" 30...

Ja, det har hänt en hel del under dessa trettio år från det slutna DDR-Berlin till idag ett helt öppen stad. Trevligt också att jag kunde få snabb hjälp med var byggnaden finns och vad den heter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar