16GB RAM skulle jag inte kalla för " internminne, för extrem bildbearbetning".
Min dator innehåller 32GB RAM och då klarar jag av PSCS6, LR5, AICS6 och Vegas Pro 12 utan problem, samtidigt.
Dessutom är den lite för dyr för sitt utförande.
Jag betalade ca 12 000 kr för min datorlåda inkl dess innehåll och då har jag GTX 680 som grafikkort samt dubbla 250GB SSD:n, samt att jag har även dyrare chassi, nätaggregat, sitter även en vattenkylare på processorn, något som ditt paket inte innehåller.
Om man är någorlunda haj på att bygga ihop datorer tycker jag att man tittar igenom Prisjakt.nu för priser (undvik dock ClickOK då de stämmer sina kunder pga felaktiga priser på deras egna hemsida), plockar ihop lite diverse prylar från olika butiker för att minimera kostnaderna och sedan får man allt med posten och kan bygga ihop det.
Det där 12 999 kr kan i bästa fall sjunka ned till ca 9000-10 000 kr om man gör det själv.
Här är ett exempel på att "gör det själv" är billigare än butikens egna priser:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2384704&view=m
Frakten lär nog gå loss på ca 200 kr totalt om du köper från diverse ställen. CDON har fri frakt på varor efter en viss summa, Inet kan man också få fri frakt om man använder en kampanj som de har (eller gratis om man råkar bo i samma stad som de), Komplett tar bara 29 kr till deras pickup-points, Webhallen allt mellan 9 - 79 kr (eller gratis om man råkar bo i samma stad som de), NetOnNet har gratis frakt osv osv. Kort och gott, man sparar mycket helt enkelt!