Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bild redigering
- Trådstartare oggeboyn
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Som du själv är inne på varierar det ju enormt mellan bilder, motiv, hur de skall användas etc, etc.
För egen del är den absolut vanligaste justeringen att jag beskär bilden. Det gör jag på nästan alla bilder. Ibland endast lite, ibland desto mer.
Skärpa accepterar jag ibland grundinställningar, men ofta göra jag lite mer individuella anpassningar.
I Lightroom använder jag också ofta clarity-verktyget och så justerar jag ofta exponering mm.
Jag tycker du skall hitta ett flöde som passar dig, det finns nog inget rätt och fel här.
För egen del är den absolut vanligaste justeringen att jag beskär bilden. Det gör jag på nästan alla bilder. Ibland endast lite, ibland desto mer.
Skärpa accepterar jag ibland grundinställningar, men ofta göra jag lite mer individuella anpassningar.
I Lightroom använder jag också ofta clarity-verktyget och så justerar jag ofta exponering mm.
Jag tycker du skall hitta ett flöde som passar dig, det finns nog inget rätt och fel här.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Vi import läggs en viss grundskärpa på mina bilder.Jag använder mig utav lightroom 5 och gratis versionen av photoshop som jag laddat ner från metro
Sedan kan man säga att jag går uppifrån o ner i developermodulen.
Förutom på EN punkt men inte alltid. Lens correction+den mittersta fliken för att minska CA.
Det beror på motiv o vilket objektiv som använts.