Annons

Bevakningsmail

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
På fs kan vi få bevakningsmail på det ena och det andra.

Men på andra communities har man löst det så att man slipper få mailen i sin mailbox, det dyker helt enkelt upp som klickbara inlägg i en lista på motsvarande "din sida"

Det vore en elegant lösning tycker jag. Då kan man kolla när man vill och man slipper få alla mail bland övriga mail i mailboxen.

Ja, det är något som står på önskelistan.

När vi uppgraderad forumprogramvaran kommer vi slå på detta, då det finns en bra sådan funktion i de nya versionen. Det är dock en del annat som står före i utvecklingskön, men endera dagen kommer det...

Låter som en bra funktion.

Tips: I väntan på den funktionen kan man ju lägga in ett filter i sitt epostprogram som sorterar alla brev med "@fotosidan.se" i avsändarfältet till en speciell mapp, så behöver det inte bli så rörigt.

clindh skrev:
Ja, det är något som står på önskelistan.

När vi uppgraderad forumprogramvaran kommer vi slå på detta, då det finns en bra sådan funktion i de nya versionen.
Nej, fy så trist. Sorry att jag sätter mig på tvären, men det låter inte alls bra i mina öron. Nackdelen med såna system växer ju fler bevakningar man väljer att ha. Det gynnar alltså bara dem som har få bevakningar tror jag..

Tycker personligen att bevakningar på pooler och bilder är trevligt i utvald mailmapp för då upptäcker jag dem mellan tråkigt jobb även om jag inte är inloggad här just när de kommer. Personligen tycker jag inte det finns värre än att logga in på sidor där man möts av 50-talet bevakningslänkar direkt man varit från en dag. Har jag dem i mailen plöjer jag av dem, får jag massor av länkar i en stöt skiter jag i dem. (deviantart är sån)

Snälla, tänk länge innan ni genomför den funktionen även om den finns. Jag skulle antagligen bevaka betydligt mindre med den.

lottawe skrev:
Tycker personligen att bevakningar på pooler och bilder är trevligt i utvald mailmapp för då upptäcker jag dem mellan tråkigt jobb även om jag inte är inloggad här just när de kommer.

Jag vet inte hur det är för dig, men för många är det kanske bra att aktivt välja/välja bort (gå in på fs eller inte) om man vill bli störd i jobbet ;)

Annars tror jag der är bra för de flesta att inte ha jobbmailen reggad på fs.

Jovisst, men jag har ändå inga bra erfarenheter alls av bevakningar på såna sidor där det funkar så. Jag finner inget nöje i att gå in och kolla bevakningarna när de lagrats till en för stor bunt en dag. Så många har jag faktiskt så det mest bara känns jobbigt isf. Jag bevakar förutom forum, bilder, bilddiskussioner (andras svar och kommentarer på andras bilder), gästböcker, gästbokssvar även två pooler.

Jag vet av erfarenhet att jag själv skulle avsluta de allra flesta bevakningar illa kvickt om jag inte matas med lockande mail som får mig att kolla av då och då. Det skulle helt enkelt inte funka för mig och jag tror knappast att jag är ensam heller bland oss som har många bevakningar. Hade jag haft bevakning bara på mitt eget hade jag nog stått ut, men så är ju inte fallet nu. Jag hävdar fortfarande att de enda som tjänar på detta är de med få bevakningar. Inte vi med många.

Hade detta skett utanför datavärlden hade jag kanske fixat ett plakat och ställt mig på torget, men det funkar ju sämre i detta läget. Nån som hakar på protesten här i stället?

Utvalda mappar i mailklienten kollar man ju också bara när man vill. Mailen hamnar inte bland mina andra.

Senast ändrad:
lottawe skrev:
Utvalda mappar i mailklienten kollar man ju också bara när man vill. Mailen hamnar inte bland mina andra.

Bevakningslänkar på fs hamnar inte bland dina mail. Dom poppar inte upp när du jobbar eller borde göra annat. Dom tittar du på när du har tid är ledig och inte anser dig behöva göra annat.

Arleklint skrev:
Bevakningslänkar på fs hamnar inte bland dina mail. Dom poppar inte upp när du jobbar eller borde göra annat. Dom tittar du på när du har tid är ledig och inte anser dig behöva göra annat.
Du vet nog inte hur klienten "Mail" på osx funkar;) Den ligger alltid i bakgrunden så jag ser siffran på mapparna också.. Kanske inte funkar så smart i alla klienter iof?

Arleklint skrev:
Skall jag vara ärlig så tror jag att få av oss bör se den siffran när vi jobbar.
Men, det borde ju ses som friskvård väl?;)

Jag är min egen så jag har ingen chef som skäller, men nog borde det väl vara upp till var och en så länge man klarar jobbet med? Jag klarar det.. Ibland, nån enstaka gång då och då kanske jag får jobba extra en kväll för att jag fastnat här (erkänner det,) men jobbet blir ju ändå gjort och jag trivs och mår gott med små raster..

lottawe skrev:
Jag är min egen så jag har ingen chef som skäller, men nog borde det väl vara upp till var och en så länge man klarar jobbet med? Jag klarar det.. Ibland, nån gång då och då kanske jag får jobba extra en kväll för att jag fastnat här (erkänner det,) men jobbet blir ju ändå gjort och jag trivs och mår gott med små raster..

Må så vara, men det kan inte vara en utgångspunkt när du argumenterar för vad som skall gälla på fs. De flesta på fs är troligen inte i din situation.

Arleklint skrev:
Må så vara, men det kan inte vara en utgångspunkt när du argumenterar för vad som skall gälla på fs. De flesta på fs är troligen inte i din situation.
Nä, men varför skulle de flesta ha jobbigare att kolla en mailmapp efter jobbet än en hop länkar på fotosidan då?

Jag vet hur jag gjort på andra sidor där det funkar med länkar på sidan och jag vet varför bevakningarna funkar för mig på fotosidan (än.) Det är inte bara för mig jag argumenterar utan jag tror fortfarande som sagt att de enda som tjänar på ett sånt system är de med få bevakningar. Vi med många tjänar inte ett skit på det. Eller?

personligen gillar jag att jag får ett mail. Jag har min mail på dygnet runt och ser direkt eller snarare hör när en svarar på en bevakning. toppen

Inget är svårare än att låta allt vara valbart.

Välj vad du vill bevaka.
Välj om du vill ha det som mail eller länk på "din sida"

Kalle_B skrev:
titta vad fort jag svarade nu! :)
Utan att ens kolla din sida va?:)

Janne, frågan kvarstår, Vi med många tjänar inte ett skit på det. Eller?

Jag har inget mot valmöjligheter, men frågan är om det är så lätt som du verkar tro. Det vet nog Christer bäst.. Men varför propsa på nåt man inte tjänar på?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto