Shagwell
Aktiv medlem
Håkan_S skrev:
Niklas.
Du tar bara emot kritik från de som fotograferar i samma genre som du. Vilken är det?...
En klart berättiga fråga, inte snäll med berättigad…
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håkan_S skrev:
Niklas.
Du tar bara emot kritik från de som fotograferar i samma genre som du. Vilken är det?...
FlowerPower skrev:
Blandar du inte ihop tekniskskicklighet med motivval nu?
NiklasK skrev:
Menar att jag tar åt mig MER om det är någon som ex. fotar väldigt fina landskap, både med klockrena exponeringar och fin komposition. Någon som jag ser verkligen kan det. Då är det roligare att få betyg av den personer och man tar åt sig bättre!
jag har sagt att man tar mer åt sig av betyg från riktight duktiga fotografer ... Jag är inte besviken för mina betyg eftersom jag tycker betygen är meningslösa och borde tas bort! Jag vill självklart ha betyg/omdömen/kommentarer av alla, men jag tycker det väger tyngre när någon insatt i den sortens bild skriver!
Håkan_S skrev:
Nu får du nog ta och bestämma dig för hur du vill ha det Nicklas. Å ena sidan vill du få betyg från riktigt duktiga fotografer. Å andra sidan tycker du betygen är meningslösa och ska bort.
Du tycker att bara väldigt duktiga fotografer (som tycker om dina bilder) ska kommentera dina bilder. Med det sättet att resonera måste du anse att du själv är en väldigt bra fotograf eftersom du kommenterar andras bilder.
NiklasK skrev:
Nej Nej Nej! Du har förstått mig helt fel. Jag är emot betyg, Men jag sätter betyg själv ibland och då utgår jag från "gemensam betygsdefinition". Det kanske är hyckleri, men jag använder det ibland för att förstärka något jag skrivit, bra eller dåligt! Jag tycker däremot att man skall kunna skriva kommentarer..
Jag vill ha jättemycket kommentarer och även betyg (även om de är av midre betydelse) av så många som möjligt, bra som dålig, tjej som kille! Jag skrev att jag tar mer åt mig av tips på förbättringar som mer erfarna fotografer skrivet. Det säger väl sig själv?! Jag vet inte vart missförståndet om att jag bara vill att duktiga fotografer skall kommentera mina bilder kommer, men som sagt så är kommentarer från inbitna riktigt duktiga fotografer mer nyttiga för mig för att kunna utvecklas. Vet inte hur jag skall kunna förklara det bättre än vad jag gjort tidigare! Däremot är det alltid kul att olika fotografer med olika kunnskapsnivåer skriver!
Sedan är det ju så att man får mer/sämre kritik från duktiga fotografer vilket får en att vilja kunna prestera bättre. En nybörjare kanske ser bilden som om han skulle ha tagit den och ger den därför högre betyg om ni förstår vad jag menar!
Jag anser mig lika duktig som de flesta andra här som fotat lika länge. Varken bättre eller sämre!
Läs inte allt som fan läser bibeln!
NiklasK skrev:
Det ärsåå tråkigt när riktigt bra på kattbilder och glamourbilder för 1r av moraliska skäl!
NiklasK skrev:
Hans bilder fick en massa ettor trots att det var mycket bra bilder och skulle passa i många tidningar osv! Visst är det många katbilder som skulle funka kommersielt. Hittade 2 stycken på den korta tid jag väntade på ditt svar! Men jag vill inte länka till en sådan bild eftersom jag inte vet hur fotografen reagerar! Sök själv så kommer du se!