nabbor
Aktiv medlem
Först trodde jag att jag missförstått vem som kunde ge betyg, men det har jag fått klarlagt
Jag tycker funktionen är bra och bör finnas kvar men jag tycker bara fotografen ska få betygsätta de kommentarer han eller hon fått.
Ta exemplet "fan va bra!", den typen av kommentarer gillas av vissa medan andra ogillar dem. Den kan kännas som givande för fotografen men knappast av någon annan. Det innebär att en "fan va bra!"-kommentar antagligen kommer att bli nedröstad och på sikt försvinner dom kanske helt.
Sammanfattningsvis, hur mina kommentarer uppfattas av andra än den fotograf jag skrev dem till tycker jag känns helt irrelevant.
clindh skrev:
Men kom ihåg att alla som läser kommentaren kan rösta...
Här tycker jag att man har tänkt fel. Självklart ligger det något i att man lär sig av andras kommentarer och så vidare. Men därifrån är det väl ändå ett stort steg till att jag ska sätta betyg på om en kommentar som inte skrevs till för mej? Det måste väl ändå vara hur fotografen upplever kommentaren som är det viktigaste.Jag lär mig då mycket av att läsa hur andra uppfattar andra fotografers bilder, minst lika mycket som kommentarer jag får själv.
Så visst, du riktar dig till fotografen i din kommentar men den läses av många.
Jag tycker funktionen är bra och bör finnas kvar men jag tycker bara fotografen ska få betygsätta de kommentarer han eller hon fått.
Ta exemplet "fan va bra!", den typen av kommentarer gillas av vissa medan andra ogillar dem. Den kan kännas som givande för fotografen men knappast av någon annan. Det innebär att en "fan va bra!"-kommentar antagligen kommer att bli nedröstad och på sikt försvinner dom kanske helt.
Sammanfattningsvis, hur mina kommentarer uppfattas av andra än den fotograf jag skrev dem till tycker jag känns helt irrelevant.