Annons

Betyg på kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Får den som "bara beskrev ingående hur snygg och bra bilden var(även modellen) utan att ange varför" också minuspoäng?

/Johan

Nej, inte av mig, därför att den kommentaren knappast skulle kunna uppfattas som en förolämpning, ett försök att medvetet vara otrevlig mot mig som person. Klankar någon ner bara för sakens skull så har jag inga problem med att sätta -

Hela grejen handlar väl egentligen inte om att sätta "-" utan att lyfta fram de bra och utförliga kommentarerna som utvecklar. "wow" är trevligt men utvecklar inte så de kommentarerna låter jag vara neutrala.

Edit: Jag tror att redaktionen avvaktar lite med att använda all data för att se om funktionen fungerar som det var tänkt.
 
Jag sitter och tänker lite på betygen på kommentarerna. Det kanske innebär att de gemytliga och kamratliga umgänget försvinner på FS och ersätts med ett allvar där glimten i ögat får styrka på foten?..

Foto (och livet) är nog inte bara seriöst och tävling för alla...eller?

/Leif
 
Nu har vi kört systemet ett tag, och det kan lugnt konstateras att detta med nertummar ju inte funkar så bra.

Förvisso är det en hel del riktigt dåliga kommentarer som får tummen ner - typ "schyssta tuttar", "hur f-n tänkte du" odyl. Men det ges också alldeles för många tummar ner på kommentarer som är helt OK skrivna, men negativa mot bilden. Varför man gör så förstår jag inte riktigt, om det blir något slags "sympatistöd" till fotografen man tyckte tagit en bra bild och inte håller med kommentatorn.

Så vi spolar den, den stjälper mer än den hjälper - men upptummen finns kvar, för att kunna premiera en kommentar man tyckte var bra; det verkar funka bra vad jag kan se på avgivna tummar.

Designen har också slimmats lite. Klick på tummen aktiverar den, dvs man ger tummen upp. Siffran inom kommentarer är antalet tummar upp den fått, klick ger samma som "Se röster" förut.
 
Kul! Positiva vibbar som gör det roligare att kommentera igen! Layouten är oxå enkel och bra!
/Leif
 
Betyg får tummen upp!

Halloj allihopa!

Jag tycker att det känns som en bra ide. Man lär sig att ge givande kommentarer till bilder när man ser vad andra tycker är givande och när man själv får bedöma kommentarer man fått.

Bara ordet snygg eller "jag tycker den är fin" är väl inte direkt givande men det kan ju vara svårt i vissa fall att bedöma vad som är givande. Men att få en kommentar "jag tycker den är fin därför att.." känns som att det lär en något.

Nåja, man får se hur det utvecklar sig men jag tror på den här idén.
Mvh Camilla
 
tveksam

hejsan på er alla !
Tror nog att många som är lite försiktiga drar sig för att komma med sina tankar på mina och era bilder i framtiden.
Det märks väldigt tydligt att det nästan är bara proffs på den här sidan.
Amatörer och vanligt folk måste kunna skriva som de känner så får man själv avgöra om det var givande eller inte.
Det är ju bra att man lär sig ge kretik men att lyfta fram vissa som mer eller mindre duktiga gör nog att fotografer i allmänhet tänker att det var ju svensson som kom med kritik så det är ju inte värt nåt ,men när larsson skriver då är man duktig !
 
Borttaget?

Finns ju kvar under bilderna men antalet betyg man har fått hittar jag ej längre på "Din sida".

Bara undrar....
 
Borttaget tror jag inte det är. På min sida står det fortfarande "du har fått 5 positiva och 0 negativa omdömen om dina kommentarer".

Eller missförstod jag dig?
 
Borttaget tror jag inte det är. På min sida står det fortfarande "du har fått 5 positiva och 0 negativa omdömen om dina kommentarer".

Eller missförstod jag dig?

Nej. De uppgifterna finns ej längre på min sida. Kanske det beror på att jag inte har förnyat mitt betalmedlemsskap.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.