ANNONS
Annons

Beskärning för höjdkänsla

Produkter
(logga in för att koppla)

growingart.se

Aktiv medlem
Jag undrar vilken beskärning som ger er mest höjdkänsla, d v s att myran befinner sig på ett berg. Jag tänker nu inte på vinkeln som fotografen har, men utifrån brantens placering (under eller över myran). Nu är det inte ett berg utan bark, men det bortser vi från helt :)

Bilagor

• _mg_4179 4.jpg
    _mg_4179 4.jpg
    54.1 KB · Visningar: 378
Den vänstra, fast med lite mer "himmel" ovanför. Gärna en aning mer luft till vänster också. Om du dessutom beskär den i högerkant så att den blir mer avlång på höjden tror jag det blir riktigt bra.

Myror och höjdkänsla går inte riktigt ihop...
Men den vänstra bilden illustrerar ju ett klassiskt försök att skapa höjdkänsla. Att fota myran aning underifrån skulle ju hjälpa också såklart.

/Pontus

Jag söker bryta ny mark, upp med en myra på Kebnekajse och se hur den klarar strapatserna. Hur många har fotat det? Frågan kom uppfrån det att min sambo gillar beskärningen till höger på senaste bilden, för henne är det höjdkänsla. Myran var inte så samarbetsvillig, så jag fick ta tillfället i akt när han väl ställde sig på avsatsen. Han blev mest röd så här vill jag minnas där jag stod med myrorna kryllande runt fötterna.

Jag finner också att den vänstra bilden illustrerar att myran är högt upp. Den sista högra bilden tycker jag förmedlar att myran befinner sig framför en höjd. Fast det är dock klart att den tagit sig en bit på väg, det blir lite trappstegskänsla där.

mvh

//M

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar