Annons

Behöver lite hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

lazie199

Ny medlem
Någon som har ett förslag på ett objektiv som skulle passa till att fotografera padel?
Inomhus med skifftande ljus
Har en Nikon D5600

Beror på hur nära man vill komma (brännvidd) men padel kommer man väl ganska nära? Sigma 18-35 f/1.8 ART eller Sigma 50-100 f/1.8 ART. Åtminstone förstnämnda fanns det iaf nyligen flera stycken av på Tradera. Sistnämnda är nog lite ovanligare men en fantastisk glugg. Sålde min pga byte till FX. Har en 18-35 kvar som jag tänkte sälja när det inte finns så många på Tradera :)

Tänkte du stå utanför eller inne i "buren" och fotografera?

Känns som man vill ha möjlighet till både vidvinkel och ganska mycket tele för närbilder på en spelare på andra sidan planen.

Jag skulle nog gått på någon 17-50/f2.8 och 70-200/f2.8 om budgeten är högre. Alternativt en fast 85:a ist för 70-200 om man vill komma ner i pris. Ett 17-70/f2.8-4 kanske kan funka om budgeten är tight..

Jag kommer att stå utanför buren och fotografera :)
Då hade jag nog velat gå på teleobjektiv för att kunna isolera huvudmotivet från bakgrund (och förgrund som burgallar t ex). Man vill nog ändå fota från motstående sida för att få spelarnas ansikten i bild?

Testa med det/de objektiv du har idag vad för brännvidd du tror du behöver. Ett 70-200/2.8 funkar ju till mycket annat, men möjligt att ett kortare alternativ som 50-100 som rekommenderas ovan passar bra för den ändå ganska lilla padel-banan om man vill ha mer miljö.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar