beetle
Aktiv medlem
"då jag tänkte sälja den här i Kalmar" skriver han i.o.f.s. Då borde man ju ta med kameran...
missade det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"då jag tänkte sälja den här i Kalmar" skriver han i.o.f.s. Då borde man ju ta med kameran...
Hej !
Kolla startdatumet längst ner:
Domain name: betalatryggt.com
Status: Locked
Name Servers:
NS1000.MOCHAHOST.COM
NS2000.MOCHAHOST.COM
Creation date: 15 Feb 2013 14:56:00
Expiration date: 15 Feb 2014 06:56:00
Detta svar fick jag av finansinspektionen när jag mailade dem:
Tack för ditt mejl till Finansinspektionen. Prepaid Services Company Ltd är ett betalningsinstitut med tillstånd från den brittiska Finansinspektionen. Efter anmälan kan bolaget därmed även verka i Sverige.
Med vänliga hälsningar
Jaha?
Svårt att avgöra. Är man inte bronsmedlem får man ju inte lägga in bild här och det är ju inte alltid man orkar ta bild på kameran för att lägga på Blocket.
Att man har annat namn på Blocket än här ser jag inte heller som något konstigt. Jag vill sällan ha telefonkontakt som första kontakt och om man som jag har ett namn som är lätt att hitta så kanske man skriver något annat för att slippa 100 telefonkompisar...
Kan du länka till annonsen?
Fast om du vill sälja en kamera kan du väl ta en mobilbild och skicka till seriös köpare? Eftersom vi haft telefonkontakt?
Jo det är sant.
Googlar man på mig så hittar man inte något, håller mig borta från Facebook och liknande, jag ser det som en fördel men är det nackdel i dagens samhälle?
Är jag opålitlig för att jag inte är med i FB?
PS: inget tyket, jag undrar bara.
Lite OT, men låt så vara.
Att vara anonym på internet är mycket svårt.
En snabb googling på "Marcus Johansson akterspegel" ger till exempel direktträff till din youtube-kanal. Och där är google snälla nog att direktlänka till ditt googleplus-konto, som ger en bild på dig, var du bor, info om vem som är med i dina cirklar och var du jobbar.
Med denna info är det sedan mest en transportsträcka för att kartlägga större delen av ditt internet-liv.
Jag menar inget tyket heller med detta, hade bara några minuter över i väntan på en databearbetning.
Som sagt, att vara anonym på internet kan kännas lätt men är väldigt svårt.
/Martin, med nytt efternamn som ställer till det lite vid googling
Man kan ju också stoppa in namnet i www.ratsit.se Får man inte träff där heller så .....
Det är väl ungefär halva priset mot nytt? Inte orimligt i så fall.