jgran
Aktiv medlem
Eftersom du är sån... vad slutar nummret på du har till honom? ge mig sista två siffrorna
497
Men har du gjort en polisanmälan då?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom du är sån... vad slutar nummret på du har till honom? ge mig sista två siffrorna
497
Javisst, länken jag postade var Swedbank i Uppsala - inte SEB Solna.Stämmer. Swedbank har femsiffriga clearingnummer som börjar med en åtta.
497
Vad pratar ni om då? Skräm inte iväg han vad du än gör! Försök få ur lite mer info om han, du kan väl spela in hans röst när ni snackar i tel? Ganska lätt gjort med smartphones, har du android är 'Tape-a-Talk' (sök i Play Store)bra och gratis, vet inte med iphone, men finns nog lika bra. Behöver all hjälp jag kan få och vore mycket tacksam om du kunde bistå.
Har du gjort en polisanmälan än?
Nej, men berätta vad ni pratade om och vad säger du om mitt förslag, att ringa och spela in? Vi alla tjänar på att sätta fast denna person.
Polisen kan spåra kontantkortstelefoner som vilken mobil som helst ifall den är igång.
Polisen kan spåra kontantkortstelefoner som vilken mobil som helst ifall den är igång.
Jag utgår ifrån att bedragaren slänger kontantkortet efter avslutat bedrägeri.
Jo det är klart men hur prioriterat är det här?
Varför ringer du inte och säger att du vill köpa kameran på måndag och spela in samtalet? Vi alla tjänar på att sätta fast denna person.
Så du tror han kommer uppge sitt riktiga namn?
Du har ju redan pratat med honom, vad sa han?
Nej inte att ge ut sitt riktiga namn, vilket han inte kommer att göra. Utan meningen är att hålla en deal aktiv några dagar till så han inte försvinner helt. Men spelar du in är det mycket lättare att kunna ta fast han.
Kan du berätta vad han sa när du pratade med honom?