kicgbg
Medlem
Det är bland annat därför jag aldrig annonserar på Blocket! Denna kontakt togs för att jag hade auktioner på Tradera…100% bedrägeri. Såna mail får man alltid på blocket. En av anledningarna till att blocket blivit helt värdelöst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är bland annat därför jag aldrig annonserar på Blocket! Denna kontakt togs för att jag hade auktioner på Tradera…100% bedrägeri. Såna mail får man alltid på blocket. En av anledningarna till att blocket blivit helt värdelöst.
Riktigt kul om någon där vill ha vinterhjulen.Jag väntar fortfarande på att någon från Nigeria ska höra av sig och vilja köpa mina sommardäck.
Riktigt kul om någon där vill ha vinterhjulen.
men hallå .... så en person reser ända till nigeria och då inser att ja jag ska köpa en kamera ... från landet jag reste ifrån osv osv
var inte så godtrogen ,,,,, suckar
Bedgrägeritrådar är alltid mycket populära !!!! Och det är så gott som alltid samma mönster, en affär som ser för bra ut för att vara sann....Lovar att han på de 7 år som gått sedan hans inlägg säkert förstått det
Det vore ändå inte helt förvånande.
På alla mina resor i Etiopien, så har jag flera gånger sett bilar som av någon anledning är utrustade med dubbdäck
Man kan hamna i trubbel även om man fått betalt! Någon variant av nätbedrägeri (ofta bil- eller båtförsäljning) gick ut på att bedragaren kopierar din annons och lägger ut varan till försäljning på någon annan sajt. Där nappar förhoppningsvis en blåögd köpare som skickar pengar i förskott.. direkt till ditt konto. Sen kommer bedragaren/mellanhanden som gett sken av att vara köparen och hämtar bilen. Allt verkar okej, pengarna har ju anlänt. Men inom kort kommer polisanmälan från köparen som skickade pengarna till dig och inte fick någon bil. Och av bedragaren (likaså bilen) syns inte ett spår.... Skicka inga objekt utomlands innan du fått betalt!..