Annons

Batterigrepp Jupio vs Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Poängen skulle väl i så fall vara att man vet att man har en genuin produkt.
Själv valde jag Jupio tack vara att jag hade googlat massor (D7100).
En enda sak jag irriterar mig på är att när man skall läsa av batteristatusen
på greppet så går inte det , trots att jag har valt att göra slut på
greppets batteri först. Men....det blir en helt annan kamera med greppet på , samt
att det ca 1500:- i prisskillnad till originalet.

Poängen skulle väl i så fall vara att man vet att man har en genuin produkt.
Själv valde jag Jupio tack vara att jag hade googlat massor (D7100).
En enda sak jag irriterar mig på är att när man skall läsa av batteristatusen
på greppet så går inte det , trots att jag har valt att göra slut på
greppets batteri först. Men....det blir en helt annan kamera med greppet på , samt
att det ca 1500:- i prisskillnad till originalet.

Jag har en D7200. På vilket sätt tycker du det blir en helt annan kamera? Med din erfarenhet av Jupio, hade du valt Nikons om du stod för samma val igen?

Ganska stor skillnad i pengar. Någon poäng med att köpa Nikons egna?

Jag har Jupios grepp till min Nikon D610 och jag är väldigt nöjd med den. Har testat Nikons också och om jag hade stått för samma val igen hade jag valt jupios. Visst Nikons känns väl mer gedigen och inte fullt så plastig men med den prisskillnaden är det inte värt det tycker jag.

Jag har en D7200. På vilket sätt tycker du det blir en helt annan kamera? Med din erfarenhet av Jupio, hade du valt Nikons om du stod för samma val igen?

Den känns stadigare , proffsigare och grym känsla när du tar bilder i porträttläge.
Även när du tar bilder i horisontellt läge så får du en helt annan känsla i kameran.
Hade pengar inte spelat någon roll så hade jag valt Nikons grepp just med tanke på att
du vet vad du får.

Har du begränsad budget , så välj Jupio! Jag är mer än nöjd!

Med vänlig hälsning Kent

Nikons grepp är gjorda av metall och har i praktiken samma känsla och hållbarhet som kameran själv, till skillnad från tredjepartsgreppen som är av plast och inte sitter lika tajt mot huset. Jag har också erfarit på ett tredjepartsgrepp att kontakterna till huset glappar lite när man vickar på greppet, så står man och undrar varför plötsligt inget händer när man använder greppet och trycker på en knapp. :) Så båda fyller precis samma funktion, men Nikons egna är helt enkelt mer välgjorda och pålitliga.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto