Annons

Batterigrepp d70

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Tjena!
E d någon som vet om d finns nån vertikalgrepp liknande sak till d70? ja fattar självklart att d inte finnns nått fäste för ett batterigrepp, men ja tycker mig minnas att ja hört nått om ett grepp som fästes i stativgängan?vet att d finns folk som byggt själv men d tänker ja inte ge mig på=)

om man läser riktigt noga på förstasidan ser man följande:

"This is a grip only, it does not hold batteries and does not control camera functions."

om du vill ha vertikalavtryck, så är inte detta vad du ska ha...tyvärr!

mvh micke

ne ja vet, mest nyfiken om nån köpt nått liknande. men om den inte varit så löjligt dyr skulle ja kunna tänka mig en bara för det extra stödet, mina händer e lite stora till kameran.

Å vad kostar skiten? Jag blir förb*nnad när man tror sig ha en så märkvärdig produkt att man kan ta vad som helst betalt, eller har jag missat nåt? Ingenstans lyckades jag hitta priset.

MortenG skrev:
69,99$ excl tax, shipping, handling står det under order / add to cart.

mvh,

Morten
Jaså? Där ser man. Man måste alltså bestämma sig innan man får veta priset. Nästa steg är väl att man ser priset först när summan dragits från kontot.

12,90 dollar ungefär shipping handling, där e nån knapp man trycker på som räknar ut...så d blir lite över 80 dollar vilket man får säga är ganska dyrt för ett "grepp"

när www.harbortronics.com har släpt sitt grepp :) så kan vi ju göra ett gruppköp av greppet..

Nån som fattade det där med den andra kabeln till kameran ? skickar man kameran till dom för moddning eller kan man göra det själv ?

den kabeln från v-greppet till kontakten på sidan av kameran menar jag

VG-D70

på deras hemsida finns följande PDF
http://www.harbortronics.com/BodyMod.pdf
Det kostar 187 $ att bygga om kameran för dem funktionen,

Att köra ir utlösaren istället är ju inte så kul då den Fokuserar , mäter ljus & tar bilden på samma tryck.
Finns ju inget mellanläge på IR...

Såg fram emot detta greppet tills jag läste manualen...

Så inget harbortronics grepp för min del tyvärr..

Det är väl bara en fiber som går upp till ir mottagaren?
Snyggt att de använder en Canon pryl sen oxå...

Bästa varianten att få V-grepp på D70 vore att helt styra kameran via USB, vilket ju är möjligt från Nikon Capture.

Ett V-grepp eller en fjärrutlösare med USB löser allt.

Om det är någon som köp eller tänker köpa kan väl han/hon skriva lite här sen hur det har funkat med greppet.

D.G

Arleklint skrev:
Bästa varianten att få V-grepp på D70 vore att helt styra kameran via USB, vilket ju är möjligt från Nikon Capture.
Men Nikon Capture sparar inte heller bilderna på CF-kortet när man fjärrstyr kameran utan direkt till datorn. Frågan är om du kan fjärrstyra kameran med USB och spara bilderna till minneskortet.

Vore surt om man tvingades bygga in en minneskortsläsare i vertikalgreppet bara för att kunna använda det.

Jag klarar mig gott utan vertikalgrepp till min D70. YMMV.

Jag är verkligen på G att köpa en D70, men jag vill också gärna ha ett VG .. ingen mer som har tankar/idéer om detta?

martim skrev:
Jag är verkligen på G att köpa en D70, men jag vill också gärna ha ett VG .. ingen mer som har tankar/idéer om detta?

du kanske ska avakta lite o se vad som händer, det kommer nog både uppföljare till d70 o d100.
Jag tror/hoppas att Nikon kommer med en uppföljare till nikon d100, då lär det finnas möjlighet till grepp, inte för jag har råd o byta kamera för tillfälligt men endå:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar