Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
batteri byte på en AE-1 Program
- Trådstartare aLact
- Start datum
tandborstterroristen
Aktiv medlem
Lyckades gräva fram en gammal AE-1 (ej prog.) som jag inte använder längre och kan förklara hur det är på den.
Om du håller kameran med objektivet vänt mot dig och avtryckaren uppåt, så borde du ha en liten lucka på framsidan(typ 3x1,5 cm), just vänster om objektivfattningen på kamerahuset ( det är lite pilligt att få upp luckan då den har en liten och något svåråtkomlig spärr). Förhoppningsvis har din variant en liknande lösning.
Lycka till,
Tomas
Om du håller kameran med objektivet vänt mot dig och avtryckaren uppåt, så borde du ha en liten lucka på framsidan(typ 3x1,5 cm), just vänster om objektivfattningen på kamerahuset ( det är lite pilligt att få upp luckan då den har en liten och något svåråtkomlig spärr). Förhoppningsvis har din variant en liknande lösning.
Lycka till,
Tomas
Nordenskjöld
Aktiv medlem
Jag har för mig att det är ett "handgrepp" påskruvat framför luckan på program-modellen. Ta bort det först, därunder finns luckan till batteriet som lämpligen öppnas med en penna el dyl.
Jag hade gärna skickat en bild men min Canon G2 digitalkamera har säckat ihop totalt...
Mvh
Daniel Nordenskjöld
Jag hade gärna skickat en bild men min Canon G2 digitalkamera har säckat ihop totalt...
Mvh
Daniel Nordenskjöld
KVICK
Aktiv medlem
Manual hittar du här http://www.canonfd.com/choose.htm
Bilagor
Nordenskjöld
Aktiv medlem
Inga problem. Jag fick upp luckan med lillfingernageln. Penspets borde funka finfint. Jag var dock tvungen att titta, jag har inte använt kameran på ett par år.
Mvh
Daniel Nordenskjöld
Mvh
Daniel Nordenskjöld