PerFogelberg
Aktiv medlem
Christer: Exakt vad jag har tänkt på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PerFogelberg skrev:
Christer: Exakt vad jag har tänkt på.
Om man tittar i poolen idag så finns det ingen anledning att radera någons bilder. Poolen har blivit bättre än vad jag vågat hoppas.Bent C. skrev:
Innebär detta att din ide´ om att radera bilder för att de inte passar in inte är aktuell längre. Jag har nämligen svårt att få ihop Christers förslag med dina tidgare inlägg. Om så är fallet, bra. Då kan man vi kanske istället fundera lite konstruktivt över hur poolen skall utvecklas.
lottae skrev:
Kanske det är själva "stora poolen" bildkritik som ställer till det? Om den togs bort och allt placerades under utvalda pooler i stället skulle det kanske funka?
Fast det jag skrev nu är inte ett dugg genomtänkt och antagligen inte något jag vill propsa på heller. Det var bara en snabb spekulation om "problemet" eftersom det är där de flesta tittarna verkar vara..
Jo det kanske är sant..ariadne skrev:
fast det känns rätt viktigt med en allmän bildkritikspool. även om det tillkommer nya pooler så kanske man inte känner att ens bild passar där.
lottae skrev:
Jo det kanske är sant..
Men kombinationen av bildkritik, små subpooler och nya bilder verkar funka riktigt dåligt så någonting kanske borde bort iaf? Nya bilder senaste 2 dygnen kanske är ett bättre val att propsa för att det försvinner?
Men det är iaf en annan diskussion.
Första dygnet i barnkritikpoolen har inga av mina bilder haft över 40 tittar totalt ens sammanslaget med tittar i nya bilderlistan. Lägger jag dem däremot i bildkritik så är man rätt snabbt uppe i de 40 tittarna bara i den poolen men jag är ändå inte säker på att den poolen är så viktig. Inte så länge nya bilder också finns iaf..
Jag drog en ny tråd om tanken: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=39843ariadne skrev:
en av poängerna med poolerna..........
PerFogelberg skrev:
Det jag efterlyser är de där barnbilderna som har något extra. Dvs bättre barnbilder. För min del kan poolen gärna få vara ett ställe att visa upp redan perfekta bilder. Då kan man få lite inspiration för sitt eget fotograferande