Falumas
Aktiv medlem
En liten kamera är bättre än ingen kamera i de fall en bild är bättre än ingen bild.
Men jag anser inte att det alltid gäller dvs det finns bilder som i min mening aldrig skulle ha fotograferats eftersom utrustningen helt enkelt nte gett en bild som är bra nog för at man ska vilja se den.
Jo, men kvalitetsökning vs medhavningen ger en så obefintlig fördel för en kompaktkamera jämfört med en mobilkamera för mig. Mobilbilder skiter sig dock rätt ofta, men det blir ju några bra bilder då och då i alla fall.
Förra veckan skulle jag fotografera två rådjur som hoppade över vägen när jag var ute och joggade, det sket sig med mobilen men hade jag släpat med DSLRen hade jag förmodligen inte hunnit dit tills rådjuren hoppade över vägen.
Motljus, inte tillräckligt med tid att fotografera och skakningarna från en kropp som jobbat hårt dom senaste 20 minutrarna gjorde att rådjuren blev så här fina med mobilen.
Det enda jag försökte säga är att tillfällena är i det närmaste 0 när jag väljer att inte ta med DSLRen som jag skulle ha tagit med en kompakt. Släpar iofs med mig DSLRen 90% av tiden.
/Karl
Edit: Såg att man inte ser rådjuret. Lägger upp en bild till.