Mankan G
Aktiv medlem
Men du har fortfarande kvar skärmkalibreringsbuggen i Vista (olöst efter drygt ett år), strulet med att kalibrera två skärmar och att du inte kan skriva ut i 16 bitar. Vad som är rätt okänt är att om du skriver ut via skrivardrivrutinen och låter den hantera färgåtergivningen, så konverteras alla färger till sRGB innan de konverteras till skrivarens färgprofil.
Den fördel som jag känner till för Windows är att Photoshop CS4 är omskriven till en 64 bitars applikation för denna plattform, men inte för OSX än.
Så det gäller ju inte bara att Photoshop finns både för Mac och Windows, det finns andra skillnader på de två plattformarna.
Stefan
Ok ok! Jag ger mig. När Stefan talar så lyssnar man
Skämt åsido så har väl båda plattformarna sina för och nackdelar (förmodligen färre nackdelar för MAC då).
De du räknar upp är kanske inte så kul men jag har under alla mina år med både Mac och PC aldrig stött på dem. I och för sig så har jag inte letat heller så det är kanske svaret. Mina datorer har varit kalibrerade och funkat precis lika bra mot de system av printar och rippar vi använt. Oavsett Mac eller Win. Inte heller har vi haft mer tekniskt strul med våra Win... systemkrascher eller annat tekniskt strul avser jag nu.