Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bäst objektiv för porträttbilder och Landskap?

Produkter
(logga in för att koppla)

Josie86

Ny medlem
Hej,
Jag fundera på att köpa ett nytt objektiv till min kamera. Jag är nybörjare och har en 400D Canon med ett medföljande objektiv på 28-80mm som jag börjar tröttna på. Har egentligen funderat på att köpa en ny kamera också, men eftersom man studerar så blir det ett senare problem=)
Skulle vilja ha hjälp med vilket objektiv ni tycker skulle passa mig. Jag vill kunna använda den till Porträttbilder och landskap. Har hört att Canons 50mm 1.4 ska vara bra?

P.s Skulle vara kul och veta vilken kamera det är som är snäppet bättre än 400D?

Tack på förhand!
Josefin

Senast ändrad:
Hej,
Jag fundera på att köpa ett nytt objektiv till min kamera. Jag är nybörjare och har en 400D Canon med ett medföljande objektiv på 28-80mm som jag börjar tröttna på. Har egentligen funderat på att köpa en ny kamera också, men eftersom man studerar så blir det ett senare problem=)
Skulle vilja ha hjälp med vilket objektiv ni tycker skulle passa mig. Jag vill kunna använda den till Porträttbilder och landskap. Har hört att Canons 50mm 1.4 ska vara bra?

P.s Skulle vara kul och veta vilken kamera det är som är snäppet bättre än 400D?

Tack på förhand!
Josefin

Om du är nöjd med kamerans fysiska egenskaper, storlek, vikt, knappar etc, så är ju de nyare xxxD kamerorna lämpliga att titta på såsom 550D och 600D. Annars så är det ett kliv upp till xxD serien som gäller. Nuvarande modell är 60D. Annars finns ju även begagnade 40D och 50D som är fina kameror.