Annons

Bära kameran???

Produkter
(logga in för att koppla)
js1 skrev:
Men tycker du inte själv det är en korkad fråga som inte har ngt givet svar?
Men några andra här kanske vet bättre sätt. Om jag sa att jag hadde alla min objektiv lösa i en hampakasse så skulle det nog ingen säja "varför fråga när du tycker det är bra."
 
Robin Gyllander skrev:
Men några andra här kanske vet bättre sätt. Om jag sa att jag hadde alla min objektiv lösa i en hampakasse så skulle det nog ingen säja "varför fråga när du tycker det är bra."

Nu är du själv inne på vad jag skrev i mitt första inlägg, att du utvecklar din frågeställning lite innan du slänger iväg frågan.

Du förklarar lite under vilka förutsättningar du tänker dig, t ex i skogen som du skrev, och så berättar du hur du gör idag och synpunkter på det.

Varför tror du annars folk reagerat som dom gjort?
 
Robin Gyllander skrev:
Hur ska man egentligen bära kameran på axeln eller runt halsen?

Enligt dina uppgifter här på FS så är du 17 bast och självlärd fotograf sedan 6 års ålder. Ett snabbt överslag ger i runda slängar 11 år mer eller mindre aktivt fotograferande. Med all respekt, torde inte dessa 11 år ha bringat klarhet i din frågeställning?? Bara lite nyfiken..

Fridens
Oscar, som bär sitt kit på lite olika sätt, däribland att sopa huset i backen...
 
Re: Re: Bära kameran???

Osquar skrev:
Enligt dina uppgifter här på FS så är du 18 bast och självlärd fotograf sedan 6 års ålder. Ett snabbt överslag ger i runda slängar 12 år mer eller mindre aktivt fotograferande. Med all respekt, torde inte dessa 12 år ha bringat klarhet i din frågeställning??

Fridens
Oscar, som bär sitt kit på lite olika sätt, däribland att sopa huset i backen...
Efter en skrev på fotosidan att man inte skulle bära kameran på magen har jag alltid kört axeln men aldrig trivts med det så nu har jag börjat med magen igen.
 
Om folk tittar på dig och tror något speciellt, är det något problem? För dig menar jag; dom har ju uppenbarligen problem om dom har tid att bry sig om var på kroppen din kamera hänger. :)
 
Om man har problem med vad folk tror om en beroende på hur man bär kameran så kan man nog gott stanna hemma. Jösses. Folk som "tror" något om en kan väl dra åt helvete? Gör som du själv tycker är bäst.
 
vad jag inte riktigt förstått är när man är ute och reser, ska man bära kameran på magen då, man är ju trots allt turist?
 
Någon gång ibland är det i och för sig en fördel om folk "tror" - att man är yrkesfotograf vill säga - det kan hända om man har stora vita objektiv hängande från axeln. Då kan man få komma fram/in lite enklare och få en bra plats. :)
 
Vet inte om det är någon som skrivit om det redan, men jag har inte så nogsamt läst igenom hela tråden.

Jag brukar oftast ha remmen över axeln, detta är dock inte det bekvämaste och det känns hela tiden som den glider och skaver. Sedan ett tag brukar jag då och då lägga remmen under gluggen så den bildar något som liknar ett "bärhandtag" på en kasse (blir som hus/glugg ligger i en gunga ungefär). Fungerar kanske bäst på lite större gluggar som 70-200.

// Daniel
 
Jag har oftast min hängande över halsen vilande mot magen vilket underlättar nar jag skall byta gluggar bl.a. Jag råkar av den anledningen aldrig tabppa mina kameror vilket jag förstått är ganska vanligt här på FS. Jag har då också båda händerna fria när jag behöver skriva upp något eller slå folk på käften...ha ha. Om fok tycker jag ser ut som en turist så bjuder jag på det.
 
Faktum är att det kan vara rätt skönt att se ut som en turist. Då lägger folk inte märke till en på samma sätt. Människor har nämligen en tendens att stirra så att ögonen håller på att trilla ut ur sina hålor när man fotograferar på stan. Är det en turist däremot så är det tydligen fullt naturligt att fotografera, och ingen glor. En aning märkligt om jag får säga det själv.
 
Konstiga problem folk har ;)
En kamera bäres lämpligtvis på ett sådant sätt att man enkelt kommer åt den när bilden dyker upp. Sedan om andra tycker att det inte ser snitsigt ut tycker jag är ett annat problem. Har man så dålig självkänsla att man bryr sig om det kanske man borde jobba med den i stället.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.