ANNONS
Annons

Bära - jag har för få händer

Produkter
(logga in för att koppla)
Håll kameran med 70-200-at med ena handen ändå. Lite vingligt kanske det blir men du har ju blixt, då kan man väl skaka lite utan att det märks på bilden.

Jag borde kanske inte bara vara tyst i den här tråden. Jag läser alla förslag!

Jag använder inte blixten när jag fotar med 70-200. Det blir för långa avstånd. Blixten använder jag för att få belysning på ett eller ett par ansikten jag fotar på nära håll, och då lite uppifrån-från sidan. När det blir bra blir det bra.

Av de förslag jag sett hittills tror jag faktiskt mest på mitt eget, även om jag inte vet hur mycket jag tror på det. Men det kan jag testa ganska snabbt när jag kommer åt, den där telefonsladdmojängen har jag redan (normalt för att fästa undervattenshuset i mig själv när jag dyker och fotograferar). Även om det kunde skänka lite comic relief så är jag inte helt övertygad om det praktiska i att gå runt med stora riggar på mig när jag försöker ringla runt bland gästerna.

[...]

Av de förslag jag sett hittills tror jag faktiskt mest på mitt eget, även om jag inte vet hur mycket jag tror på det. Men det kan jag testa ganska snabbt när jag kommer åt, den där telefonsladdmojängen har jag redan [...].

Då är det väl bara att börja experimentera.
Några varv silvertejp som fäster spiralsldden vid blixten. Se had som händer. Att tyngdpunkt och balans blir bra. Att blixten blir lätt att få tag i. Osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar