Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs

Produkter
(logga in för att koppla)
Bussmicke skrev:
Är intresserad då mitt snart skall in för service

Fick kameran idag och justeringen gick på 1200pix för tre gluggar.

i kameran hade de bytt allt som hade med fixen o göra.

Har tagit lite bilder men hade inte tid att lägga ner mycket energi i dag men den känns mindre orolig i AI servo, om det är inbillning vet jag inte men jag tyckte den var stirrig innan fixen.

/Rogge
 
Bussmicke skrev:
Nu har det gått tre dagar sedan jag anmälde till Canon, är CPS men har inte hört ett jotta från dom.

Jag ringde också Canon i början på december och skulle bli kontaktad inom någon dag enligt kundtjänst, hände ingenting på flera veckor, ringde sen till RCC i Göteborg och sa att jag kontaktat Canon och då sa hon i telefon att jag skulle nog bli kontaktad inom kort. Gick ett par dagar sen ringde jag RCC igen nämnde inget om att jag redan skrivit upp mig på Canons lista, fick tid inom 3 dagar för servicen.
 
Efter fått tillbaka min Mark III från Canon RCC har jag kört med den i en dryg vecka. Vid dom första testen var resultatet kasst, har fått microjusterat samtliga objektiv, allt från -5 för 16-35:an till +5 med 300/2,8. Nu blir allt ok, tack och lov för den funktionen. Är trots allt mycket nöjd med kameran.
 
Bussmicke skrev:
Jag ringde för en vecka sedan men har inte hört ett ljud.
Heja Canon CPS...

Easy, man... jag ringde 1 vecka före jul och har inte heller hört något...

Se det så här: Efterhand blir de bättre och bättre vilket ökar möjligheten att få en riktigt bra kamera efter modifieringen. ;)

/Arne
 
Ja här händer inte mycket!

Jag har provat lite fågeltest i solen idag på en trut på längre avstånd och alla var lika oskarpa så det är väl mitt eller optikens fel.
(100-400)

Ska ut nästa solglimt o köra med 70-200:at istället såå får vi se var felet ligger.

Är det så att tar man på en fågel på längre avstånd så blir det i regel oskarpare, får en känsla av att det blir mycket skarpt på nära håll.
Borde ju inte vara så så länge man kolla i 100%

Är jag ute och cyklar?

/Rogge
 
Det talas här på Fotosidan och även andra siter om blue dot/blå prick. Någon som vet vad det innebär? Åtgärdade MIII:eek:r eller MIII:eek:r tillverkade efter problemkamerorna eller vad???
 
Jag är tudelad vad jag skall tycka om dessa nyheter. Visst är det väl bra om man "äntligen" hittat "root cause" som man beskriver det på RG:s sajt. Det får väl en att tro att dom verkligen är säker att ha hittat problemen en gång för alla.

Det är också betryggande att Canon också tar sitt ansvar och "löper linan ut".

Å andra sidan känns det inte så förtroendegivande att Canon har tagit så lång tid på sig och vad är det som säger att detta är den "sista" fixen.

Jag tror att tålamodet börjar rinna ut för många och jag hoppas att det endast kommer handla om en FW fix. Att behöva ytterligare en gång till skicka in kameran känns inte så bra.

Hoppas verkligen att detta är slutet på denna följetång och att det enda "fokusproblem" som blir kvar är att fokusera på att ta bra bilder igen!

/Tomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.