Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs
- Trådstartare dagr
- Start datum
jonsson-krister
Aktiv medlem
Telefonnumret i Stockholm är 08-519 923 69.Bussmicke skrev:
Jag bor i Stockholm och ringer väl Inter vision här?
Varför jag undrat var att en del skrev att de anmält kameran för fix(dock inte på vilket sätt) och sedan blivit uppringda av Canon.
/krister
Palletheking
Aktiv medlem
Re: Var och testade min fixade kamera idag
Tycker det ser helt ok ut. Man skall dock inte glömma att ljusförhållanden och motiv känns rätt optimala ut för att lyckas. Stora kontrastrika fåglar mot jämn och fin bakgrundhelto skrev:
Hej,
Jag var och testade AI-Servo genom att fotografera fåglar vid en sjö. Jag är inte en van fågelfotograf så bedöm bilderna endast utifrån fokus. Jag har aldrig ägt en 1D kamera tidigare så jag vet inte riktigt vad jag skall kräva. Jag är ganska nöjd med bilderna (avseende fokus).
Jag skulle bli glad om någon som vet vad man kan kräva hjälpa mig att bedöma dessa bilder utifrån fokus.
Länken nedan har jag laddat upp några bilder. Jag bedömer att ca 75-80% var i detta skick av de bilder jag tog. Är det bra? Jag misstänker att många OOF beror på min ovana också.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=193120
Tack på förhand..
/Tomas
Bussmicke
Aktiv medlem
jonsson-krister skrev:
Telefonnumret i Stockholm är 08-519 923 69.
/krister
Tack.
Bara att ringa alltså.
Trodde man skulle anmäla på en webbsida hos canon och sedan bli uppringd när det var dags.
Så hade jag fattat det då en del här skrev att idag blev jag uppringd och xx/x ska den in.
Ack så fel jag hade.
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Verkar som man uppdaterat listan över berörda hus. När jag gick in nu och knappade in serienummret så skulle även min in på serivce. Sidan är uppdaterad 9/1 -08, kan det vara utökad lista eller bara jag som knappade fel första gången?
bepa
Avslutat medlemskap
Bussmicke skrev:
vilken sida gick man in på och knappade in?
Adress?
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/index.asp#
Klicka på
Viktiga
Uppdateringar
Produktinformation
EOS 1D Mark III
Malm
Aktiv medlem
Ja, mitt exemplar fungerar perfekt helt utan tendenser till fokusproblem och annat otygthodan skrev:
Någon av er övriga 146 Mark III-ägare här på Fotosidan som faktiskt är nöjda med hur huset presterar? Eller är det en begagnad mk II som gäller om man vill ha prestanda i ett 1D-hus idag?
jonsson-krister
Aktiv medlem
Jag är jätte nöjd med min kamera förutom dom relativt små focus problem som den visar upp. Det verkar som att problemen dyker upp när man kommer över 300mm i brännvidd och lite sämre ljus.thodan skrev:
Någon av er övriga 146 Mark III-ägare här på Fotosidan som faktiskt är nöjda med hur huset presterar? Eller är det en begagnad mk II som gäller om man vill ha prestanda i ett 1D-hus idag?
Annars bildmässigt så slår den både markIIN och 5D i färger och dynamik, jag har jämfört kan jag lova dig, den är magisk....
Så för min del så fortsätter jag att köra markIII tills dom fixar focusproblemet.
/krister
tobbenix
Aktiv medlem
thodan skrev:
Inga problem. Mycket nöjd!
Bussmicke
Aktiv medlem
Malm skrev:
Ja, mitt exemplar fungerar perfekt helt utan tendenser till fokusproblem och annat otyg
Lyckos dig.
Bussmicke
Aktiv medlem
bepa skrev:
Klicka på
Viktiga
Uppdateringar
Produktinformation
EOS 1D Mark III
Det där kunde jag tyvärr inte hitta på den sidan.
ArneB
Aktiv medlem
Bussmicke skrev:
Titta i högra spalten, en bit ner, ovanför cash-backannonsen.
bepa
Avslutat medlemskap
Bussmicke skrev:
Det finns en banner till höger klicka på den
Bilagor
bepa
Avslutat medlemskap
thodan skrev:
Jag är och så nöjd med min kamera
Har kontrollerat kameran. Den skall inte ha några problemet med AF-spegeln. Enligt Canon.
Bussmicke
Aktiv medlem
bepa skrev:
Det finns en banner till höger klicka på den
Tack, har ringt in nu. Återstår att se om det blir inom 72 timmar..
Pelle64
Aktiv medlem
Hej.
Jag har precis hämtat ut min mkIII som var inlämnad för submirrorfixen,passade även på att få min 24-105 kollada,det skulle ta 2-3 v men gick på 1v "Tack Intervision I Stockholm",så det blir till att kolla om det hela funkar dom närmaste dagarna.
Och ja jag fick ett 2Gb kort och Garantin har dom justerat.
Jag har precis hämtat ut min mkIII som var inlämnad för submirrorfixen,passade även på att få min 24-105 kollada,det skulle ta 2-3 v men gick på 1v "Tack Intervision I Stockholm",så det blir till att kolla om det hela funkar dom närmaste dagarna.
Och ja jag fick ett 2Gb kort och Garantin har dom justerat.
PMD
Aktiv medlem
Det var som fan! Felfokuserade den också?Pelle64 skrev:
[...]och Garantin har dom justerat.
helto
Aktiv medlem
thodan skrev:
Grymt nöjd!