Anders Östberg
Guest
Vi hoppas på en rapport från Royne efter helgen! ;-)Royne skrev:
...
Jag återkommer efter den 2/1-08 då jag haft inne kameran
...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi hoppas på en rapport från Royne efter helgen! ;-)Royne skrev:
...
Jag återkommer efter den 2/1-08 då jag haft inne kameran
...
Det är den bästa kameran jag ägt! Problemet är nog inte så stort därför är canon tysta.widan skrev:
Har följt denna tråd från början och jag känner mig kluven. Har jag gjort ett dåligt köp? Är CPS kund och väntar på att få hjälp med min MKIII här i Stockholm. Har inte upplevt några fel med mitt ex än (ett tidigt ex), men har inte kört AI Servo läget så mycket än. De flesta tävlingar som jag skall bevaka kommer i vår. Det blir först då jag får se om det håller. Hur många är egentligen besvikna på mkIII? här på FS känns problemet stort. Varför så lite info från Canon?
Jag upplever att problemet känns rätt litet här i Sverige, men att man klagar desto mer högljudt på de utländska forumen. Mark III är en helt fulländad skapelse bortsett ifrån problemet med af på vissa ex. En frisk kamera är nästan allt man kan önska.widan skrev:
Har följt denna tråd från början och jag känner mig kluven. Har jag gjort ett dåligt köp? Är CPS kund och väntar på att få hjälp med min MKIII här i Stockholm. Har inte upplevt några fel med mitt ex än (ett tidigt ex), men har inte kört AI Servo läget så mycket än. De flesta tävlingar som jag skall bevaka kommer i vår. Det blir först då jag får se om det håller. Hur många är egentligen besvikna på mkIII? här på FS känns problemet stort. Varför så lite info från Canon?
Trevligt men det kan jag i och för sig vara utan, jag har ingen användning för ett sånt. Kanske kan jag hitta någon att ge bort det till.paul innergård skrev:
...
dessutom skickade de med ett 2 GB ultra II Sandisk compactflash som kompensation.
...
Håller med. Jag har ingen nytta av ett sånt kort. Försöker hitta någon att ge bort det till. Sen kan man väl tycka att om man skall ge bort ett minneskort så borde det vara minst ett extreme III. Jag tror inte att Ultra II klarar att göra kamerans snabbhet rättvisa. Men visst är det sjysst att de servar en utlandsköpt kamera kostnadsfritt. Det trodde jag inte från början. Enligt specen så skulle motsvarande med frakt gått på ca 2200 kr.Anders Östberg skrev:
Trevligt men det kan jag i och för sig vara utan, jag har ingen användning för ett sånt. Kanske kan jag hitta någon att ge bort det till.
Enligt uppgift får servade kameror i USA omstart på garantin från datum för servicen, det vore mycket bättre att få det än ett CF-kort värt ett par hundringar.
mrelbe skrev:
Jag blev uppringd av RCC i Krokslätt (Göteborg) häromdagen, kameran ska alldeles strax till tandläkaren
Jag frågade om garantin, och fick svar att det utgår ett års garanti på kameran från det datum den hämtas ut på verkstaden. Garantin gäller alltså på kameran som sådan, inte enbart på reparationen.
Väldigt juste tycker jag, min kamera är snart 7 mån ung (jag kontaktade Canon i början av december, men sade till dem att då jag ej är proffs får de gärna ta min kamera lite senare -- bättre att de tränar att utföra reparationen på andras kameror före min, tänkte jag).
Anders Östberg skrev:
Trevligt men det kan jag i och för sig vara utan, jag har ingen användning för ett sånt. Kanske kan jag hitta någon att ge bort det till.
Enligt uppgift får servade kameror i USA omstart på garantin från datum för servicen, det vore mycket bättre att få det än ett CF-kort värt ett par hundringar.