Annons

Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Jag vet att de fixat det utomlands, kanske långsökt men eftersom Rob inte riktigt blev nöjd kanske de försöker förbättra AF ytterliggare och kanske med någon ytterliggare hårdvarufix och tex Sverige Canon avvaktar lite tills de vet vad som händer. Det blir ju lite mycket om kameran skall in två ggr.

Som sagt mycket långsökt men hade saken varit klar kan man ju tycka att hårdvarufixen borde satt i gång långt tidigare.

Mvh

Omar
 
Det pratades i någon nätdiskussion om utbildning, distribution av reservdelar och eventuellt speciella verktyg/testutrustning som ska ut till serviceställena - vet inte om det är spekulationer men en viss förberedelse krävs säkert för serviceteknikerna.
 
Enligt serviceorganisationen i Göteborg, som är ansvariga för Sveriges uppgraderingar, har arbetet nu påbörjats. De har börjat "kalla in" kameror och listan är inte så lång så det ska gå fort för oss som är berörda.

/Mattias
 
Nu har jag blivit kontaktad. Fungerade smidigt trots allt. De servar tre kameror / dag och är man i Göteborg får man den efter någon timma.

Själv skickar jag in ett paket och får tillbaka två dagar senare. Canon betalar självklart avgifterna för företagspaketet.

/Mattias
 
Jag pratade med RCC Göteborg idag och det verkar som om de tar även utlandsköpta kameror på garantin. Jag blev förvånad men det får väl ändå anses vara en bra service. De kommer tydligen ha öppet alla vardagar över Jul och nyår, och ringer när jag skall skicka kameran.
 
Jag fick tid idag för reparation!

Hej,

Blev kontaktad av Canon idag för reparation... Jag frågade lite kring vad som händer med mkIII nu. Om man jobbade på fler firmwares eller så. Hon trodde att det var sannolikt att det kommer fler firmwarefixar men kunde förstås inte lova något. Hon sa också att detta var oerhört prioriterat från Canons sida. /Tomas
 
Undrar när det börjar röra sig i Stockholms- trakten. Skall bli intressant att höra om någon som haft problem kommer att märka någon skillnad efter utförd service.
 
leifb skrev:
Undrar när det börjar röra sig i Stockholms- trakten. Skall bli intressant att höra om någon som haft problem kommer att märka någon skillnad efter utförd service.
Jag ringde Stockholmsverkstaden och de skulle börja med sina reparationer efter nyår. Idag saknade de reservdelar och verktygen som krävs för just den speciella service som Mark III kräver.
 
Jag blev uppringd av RCC tidigare idag och fick en tid bokad för reparation, det blir i mitten av Januari för mig. Dom tidsbeställda reparationerna görs visst samma dag om det inte är något annat fel man vill att dom ska kika på samtidigt.
 
Hur många kameror e berörda av af-problemen? E de bland dom första som kom ut problemen sitter i eller e de spridda skurar i serienummren. Har inte märkt nåra problem med mitt hus. Var in på Canons sida och skrev in serienummret, och den berördes inte av af-problemen så då ska väl allt vara frid och fröjd då.
 
tobbenix skrev:
Hur många kameror e berörda av af-problemen? E de bland dom första som kom ut problemen sitter i eller e de spridda skurar i serienummren. Har inte märkt nåra problem med mitt hus. Var in på Canons sida och skrev in serienummret, och den berördes inte av af-problemen så då ska väl allt vara frid och fröjd då.


Jag fick min kamera i September, o min "ska" ha problemet.. dock har jag inte märkt av det. Fast de klart jag ska skicka in den på service ändå.
 
Jag blev uppringd av RCC idag och fick tid den tredje Januari. Väldigt snabbt agerat med tanke på att min första kontakt med de togs i förrgår. Jag var mycket tydlig med att min kamera är utlandsköpt men det skulle enligt de inte spela någon roll, jag betalar noll oavsett. Tjejen jag pratade med skickade idag en retursedel så jag slipper fraktkostnaden. Måste säga att det här är bra service, vilket jag också påpekade för dem.
 
paul innergård skrev:
Jag blev uppringd av RCC idag och fick tid den tredje Januari. Väldigt snabbt agerat med tanke på att min första kontakt med de togs i förrgår. Jag var mycket tydlig med att min kamera är utlandsköpt men det skulle enligt de inte spela någon roll, jag betalar noll oavsett. Tjejen jag pratade med skickade idag en retursedel så jag slipper fraktkostnaden. Måste säga att det här är bra service, vilket jag också påpekade för dem.

är du cps medlem paul?
 
Jag är inte CPS medlem

När jag blev kontaktad så kunde jag skicka in kameran när jag ville.. Dock ville jag vänta då jag ville ha kameran under min ledighet så det blev 7 januari, men jag vet inte om det betyder att det inte spelar roll om man är medlem eller inte?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.