Annons

Autofokusproblem med 1D Mark III - Service krävs

Produkter
(logga in för att koppla)
leifb skrev:
Nu kan man på Canons svenska hemsida mata in kamerans serienummer och få besked om kameran kan ha problem med AF-spegeln.

Vad är det för adress till den sidan?

Självfallet är det återförsäljaren i första hand som ska ta hand om servicen.
 
Jovisst är återförsäljaren ansvarig. Men jag är rädd att vi själva kommer att få skicka kamerorna på service/kontroll/lagning. I mitt fall till Infocare. Efter andra debatter på Fotosidan känner jag inte för att skicka kameran till dem. Därför skulle jag vilja skicka kameran till Sc. Photo och lägga ansvaret och på dem.
 
Mja, skickar du kameran till Sc.Photo så hamnar den kanske just hos InfoCare, vill du inte det är det väl bättre att välja verkstad själv.
 
leifb skrev:
Det har du ju rätt i. Skulle vilja veta vilken firma som anses vara den bästa.

RCC i GBG har gott rykte. Det är väl Canons sista egna serviceställe som finns kvar? Sen har jag för mig att det finns en bra serviceverkstad i Malmö också.

Är det nån mer än jag som saknar Stockholms Centralservice (fd. Canon IT Service)???
 
Saknar SCS?

Inte det minsta! De har sabbat så mycket och kostat mig så mycket tid att jag inte önskar något annat än att de skall försvinna från jordens yta. Infocare må också vara klåpare, men de har då bett mig om ursäkt när de gjort fel och sedan gjort rätt.

Förstår inte varför Canon måste ha sin verkstad på baksidan landet. ;)
 
Dessa verkstäder har jag hittat idag:

InfoCare Workshop i Bromma
Box 20016
Gårdsfogdevägen 5D
161 02 Bromma
(vet ej tel nr)

Intervision AB
Fosievägen 31
214 31 Malmö
040-6728844

Nordic RCC
Krokslätts Fabriker 16
431 37 Mölndal
031-7203480

Undrar vilken som är bäst och vilken Canon kommer att rekommendera.
 
Jag förmodar att Canon kommer att sprida reparationerna jämnt över alla kvalificerade verkstäder.

Jag har bäst erfarenhet av RCC i Mölndal.
 
Pratade med Per Karlsson idag. Nu är reparationen nära. Nu har de koll på vilka kameror som kan vara drabbade.

Enligt honom ska vi som har problem göra så här:
1. Besök hemsidan -självsupporten.
2. Knappa in serienumret och se om de tillhör riskgruppen.
3. Ring sedan till supporten (speciell hantering av 1D Mark III)
4. Där uppger du personuppgifter
5. Canon återkommer sedan med en tid för din service. Alltså likt en tid hos doktorn. Du skickar in kameran på utsatt datum och får den tillbaka inom någon dag.

Har inte läst hela tråden (då jag tycker den spårat ur) men om det här kan hjälpa någon så är jag nöjd.

Lycka till!
(jo, de kommer sjävklart prioritera CPS-medlemmar. Uppge ditt nummer i steg 3)

/Mattias
 
Tror inte dom är redo att ta emot kameror ännu vad det verkar. Om ett par veckor kanske?
 
Har inte hört något själv ännu eller läst att någon annan i Sverige skickat in kameran... det blir inte i år alltså...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.