ANNONS
Annons

Autofokusproblem D90

Produkter
(logga in för att koppla)

indie

Aktiv medlem
Jag har problem med autofokus på D90. Jag kan inte fota i några lägen förutom P, A, S och M. Och där kan jag heller inte fokusera.

Kameran är inställd på AF, objektivet är inställt på A och inte på M. Vad finns det mer för autofokus inställningar? Kameran är ny och är bara använd ca 15 ggr.

Jag har problem med autofokus på D90. Jag kan inte fota i några lägen förutom P, A, S och M. Och där kan jag heller inte fokusera.

Kameran är inställd på AF, objektivet är inställt på A och inte på M. Vad finns det mer för autofokus inställningar? Kameran är ny och är bara använd ca 15 ggr.

Du har inte kommit åt vredet nere till vänster på kamerahuset? Har du fått över det på 'M' förklarar det varför AF inte fungerar men inte varför du inte kan plåta i annat än PASM. Har du provat att göra en återställning med de gröna knapparna på höger sida?

Alla inställningar är på auto, har även provat att återställa allt till grundinställningar. Har kontaktat Nikon och ska försöka fixa det på så sätt, är väl något fel på kameran :(

Har provat flera olika objektiv också. Funkar inte. Konstigt eftersom den har bara använts ett fåtal gånger, så helt ny. Men får vänta vad Nikon säger.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar