ANNONS
Annons

M- läget

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu börjar det bli lite väl off-topic. Vad makrofoto har med M-läget att göra är inte lätt att begripa. M som i makro? 😂

Jag har faktiskt inte prövat fota macro eller något annat än i M läget. Jag brukar välja mellan 1/150 sek eller eller 1/60 sek, bländare 8 och ISO 100. Sen byter jag mellan olika blixt styrka allt mellan 1/128 till 1/16 i manuellt läge beroende på hur nära det jag fotar som jag står. Men M som i macro är väl så manuellt som möjligt?

När man ser alla invecklade och utsvävande svar i denna tråd, då inser man varför så många nya FS-medlemmar blir kortlivade i forumet. Ett första trevande inlägg och sedan är TS avskräckt för lång tid. Tänk om vi kunde fokusera lite mer på TS’s behov, och se frågeställningen ur TS’s perspektiv? Då skulle fler våga yttra sig. 🙏

TS var lite vag i sin fråga. Det var uppenbarligen inte uppenbart vad problemet är, med tanke på de spretande svaren.

Jag börjar tro att den bäst lösningen för TS är en grundläggande fotokurs.

TS var lite vag i sin fråga. Det var uppenbarligen inte uppenbart vad problemet är, med tanke på de spretande svaren.

Jag börjar tro att den bäst lösningen för TS är en grundläggande fotokurs.
Enda faktiska frågan TS ställer är om TS kommer lära sig ”triangeln”. Det kommer TS absolut att göra om intresse finns…via kurs, självstudier eller genom att öva… Heja TS👍

Vagheten bestod alltså i att det saknades beskrivning av hur TS hittills har gjort för att försöka lära sig "triangeln". Jag tror att det skulle komma fler bra förslag från trådmedlemmarna om TS gav lite mer detaljer.

Men om man läser första meningen i urinlägget i tråden så kan man kanske ana att TS mest bara vill få ur sig frustration och inte är så jätteintresserad av tips.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar