Amin Color skrev:
Alla har rätt till sin åsikt.
Alla har rätt till sin sexualitet så länge det inte är något olagligt så som sex med barn osv.
Man kan även diskutera om man får ha den läggningen så länge man inte spelar ut det, men i detta samhälle och enligt mig själv som har barn vill jag inte veta av sådana människor.
Homosexualitet är något som är mer eller mindre accepterat idag.
Sedan om man tycker det är OK eller inte spelar ingen roll i detta fall, för ett homosexuellt par ska få leva tillsammans utan att känna sig hotade eller obehag på något sett.
Men en fotograf i detta fall ska kunna välja att inte ta bilder utav homosexuellt par för att han eller hon inte ser detta som OK, däremot får man inte svara på något kränkande sett.
Man får förklara att detta går emot ens etik, tro, lära osv.
Samma sak med en rasist, den personen får tycka illa om oss utlänningar, men får absolut inte skada någon av oss.
Eller säga något kränkande till oss.
Men att den personen får ha denna åsikt är självklar för att vi lever i demokrati.
Därför kan jag välja att inte umgås med någon som är rasist eller halvrasist.
Någon nämnde angående att en fotograf väljer att inte fota Svarta människor.
Det är väl självklart att han eller hon ska kunna välja det.
Samma sak med kristen som väljer att inte fotografera en muslim eller vice versa.
Det är bättre att man är rak och säger ett nej, kan inte göra detta eftersom jag ser problem med detta.
Därför så är det bättre om ni anlitar någon som inte ser något problem med detta.
Denna person som inte ser problem med detta kommer kunna utföra ett bättre jobb såvida han/hon vet vad de gör eftersom de kan utföra detta jobb med öppenhet och utan obehag.
Tycker vi kan sluta diskutera homofob och vad det betyder.
Vänliga hälsningar
Amin