Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att vägra fotografera lesbiskt par ...

Produkter
(logga in för att koppla)
Vänta lite nu va... Handlade inte tråden om en kille som tackade nej till att fotografera ett bröllop? Varför pratar vi då om små gröna män, hata-kristna, hatbrott osv?

xandx skrev:
Nej det tänker jag inte göra som fd kristen har jag sett mycket av den bullshit där finns i kyrkan, så nej absolut inte. Tänker inte dra alla kristna över en kam men ordet masshysteri kommer hela tiden upp. Det är okej att säga att homosexualitet är onaturligt, hur onaturlig är inte gud eller jesus, hur onaturlig är inte den heliga anden och jungfrumaria, jag menar de ingår inte direkt i vårt ekosystem eler vår biologiska fauna eller?

Det är bara att sortera ut bullshit ur all skit. Jag tror inte att alla kristna är onda eller sämre människor än mig däremot så tror jag att många kristna är hjärntvättade och indoktrinerade i en svartvit värld av antingen eller. Vi lever i nyanserna inte i ytterligheterna.

På tal om att jag inte har bevis för att gud finns well då är det catch 22 för ni har ingen bevis för att han finns heller. Och då kan man säga så här, vi har inga bevis för att det inte finns små gröna män som smyger in till folk om nätterna och vi har inga bevis för att de finns heller, skall vi då utesluta all logik och vara rädda för att de skall komma och ta oss?

Nej behåll ni er tro men pracka inte på den på andra och kritisera inte andra för att de inte lever enligt bibeln för det gör ingen människa idag.

Du har nog missat att dina fördommar stämmer inte. Vi kristna har inget emot homosexuella. En del är emot homosexualitet men de är försvinnande få. Anledningen till att de märks mest är för att media skriver om det folk vill läsa och idioter som du vill läsa sådant. Nu slutar jag bevaka den här tråden för den är helt off topic och innehåller folk som vädrar sina fördommar (jag nekar inte till att jag säkerligen har gjort det med här, flera gånger). Ha en bra dag och försök inse att folk inte är så farliga, vare sig de är kristna eller bögar eller muslimer eller heter Jaroslaw eller...

Snälla du. Tycker du inte själv att det är lite konstigt att du gapar om personangrepp när jag påpekar att du är 17 år gammal, och sedan kallar Jaroslaw för idiot?

Att vi pratar om hatbrott tycker inte jag är det minsta konstigt. De andra ämnena...kanske inte så konstruktivt, men varför inte? Det visar väl bara att det finns folk som uppskattar en god diskussion för diskussionens skull.

Det där med att inte vara emot homosexuella men mot homosexualitet är...lite märkligt. "Vi älskar dig som människa, men tyvärr har du inte rätt till en fungerande kärleksrelation", är väl konsekvensen av det. Jag vet inte om det är så försvinnande få som du säger som tycker så. Jag springer på den åsikten ganska ofta i kyrkliga sammanhang.

Jaja, det var ju synd att du inte tänker fortsätta. Det har varit lärorikt att käbbla, men förhoppningsvis har du fått några tankar med dig.

Senast ändrad:
Curium skrev:
Du har nog missat att dina fördommar stämmer inte. Vi kristna har inget emot homosexuella. En del är emot homosexualitet men de är försvinnande få. Anledningen till att de märks mest är för att media skriver om det folk vill läsa och idioter som du vill läsa sådant. Nu slutar jag bevaka den här tråden för den är helt off topic och innehåller folk som vädrar sina fördommar (jag nekar inte till att jag säkerligen har gjort det med här, flera gånger). Ha en bra dag och försök inse att folk inte är så farliga, vare sig de är kristna eller bögar eller muslimer eller heter Jaroslaw eller...

Tänker inte agumentera med dig för att du dels förmodligen är väldigt förvirrad, säger emot dig själv hela tiden samt tjatar om mitt förnamn.

Jag har inte pratat om att folk är "farliga" jag har skrivit om fördommar. Något som alla har men när det drabbar homosexuella så är det inte fördommar utan alltid något annat.

Bokeh skrev:
LOL !

Då är alla män jag känner Homofober.

Jag bryr mig inte ett skit faktiskt, för jag kommer aldrig kunna se två män som har sex med varandra utan att känna avsky.

/kent
Ja visst är världen full av konstiga människor?

Vissa tar andras bilder som de inte har tillstånd till och publicerar dem som deras egna pressbilder det får mig att känna avsky!

Senast ändrad:
"homosexuella maffian"

Haha den här tråden är för härlig.

Idioter blir diagnostiserade på löpandeband, av "vi kristna", vilka vi? Jag, Maranata, eller svenska kyrkan?
http://www.maranata.se/?showtext=5

Om nu nån undrar om jag har fördommar så har jag det mot alla som inte är Gudomliga som Jag själv. Jag är gud, var mina slavar. krök era rygger eller förgås.

Ojdå, storhetsvansinnet tog över, nåja det kanske blir bättre med åren.

//David

Vilka tror ni är farligas MC-maffian eller homosexuella maffian?

xandx skrev:
Well jag drar alla monoteistiska religoner över en kam, blir det bättre så då?
Nej det blir inte bättre, för det första därför att du lika litet som jag känner till samtliga monoteistiska religioner, långt mindre deras inställning i denna specifika fråga (vad anser de monoteistiska världsreligionerna Zoroarstrismen eller Bahai t.ex om saken?) - för att inte tala om mindre monoteistiska religioner på t.ex stamnivå?? - för det andra därför att även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryckt avståndstagande: Vedalitteraturen - Hinduism
Srimad-Bhagavatam 3.20.26 ”Min Herre Brahma, skydda mig från dessa syndfulla demoner som rasar med en lust för homosexualitet och som har kommit för att anfalla mig!”

Jag tycker fortfarande att det är dags att stänga av religionstjafset eftersom det inte har ett smack med den ursprungliga saken att göra (en fotograf som vägrade utföra ett jobb....om någon minns). Anförde han teologiska betänkligheter månne?
Us

Sonnaren skrev:
Nej det blir inte bättre, för det första därför att du lika litet som jag känner till samtliga monoteistiska religioner, långt mindre deras inställning i denna specifika fråga (vad anser de monoteistiska världsreligionerna Zoroarstrismen eller Bahai t.ex om saken?) - för att inte tala om mindre monoteistiska religioner på t.ex stamnivå?? - för det andra därför att även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryckt avståndstagande: Vedalitteraturen - Hinduism
Srimad-Bhagavatam 3.20.26 ”Min Herre Brahma, skydda mig från dessa syndfulla demoner som rasar med en lust för homosexualitet och som har kommit för att anfalla mig!”

Jag tycker fortfarande att det är dags att stänga av religionstjafset eftersom det inte har ett smack med den ursprungliga saken att göra (en fotograf som vägrade utföra ett jobb....om någon minns). Anförde han teologiska betänkligheter månne?
Us

Ja du jag vet en del om monoteisstiska religioner och hinduismen är inte en av dem. Hinduerna har flera hundra gudar förutom brahma eller veda som hinduismen hrstammar från.

Mono = en

"för det andra därför att även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryckt avståndstagande"

Fast "poly" betyder väll flera? bara undrar, tänker på polygrip.

Vad skulle homosexmaffian göra? Driva in skulder genom att säg att "om du inte betalar så kommer vi att vifta med armarna och vicka på höfterna till du spyr".

xandx skrev:
Ja du jag vet en del om monoteisstiska religioner och hinduismen är inte en av dem. Hinduerna har flera hundra gudar förutom brahma eller veda som hinduismen härstammar från.

Mono = en
Ja, det är givetvis anledningen till att jag inordnar hinduismen bland de polyteistiska religionerna. Eller varför tror du jag skriver:...."även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryck".....
Då du uppenbarligen inte läser igenom vad som skrivs (välvillig tolkning nota bene!)ser jag ingen anledning att fortsätta skriftväxlingen.
Us

Det är alltid roligt med hårklyveri!
Det spelar ingen roll vilken religion det handlar om sä länge den förtrycker människors rättigheter så är den i mina ögon inget annat än fejk.

Bokeh skrev:
Då är alla män jag känner Homofober.

Jag bryr mig inte ett skit faktiskt, för jag kommer aldrig kunna se två män som har sex med varandra utan att känna avsky.

/kent
Jaroslaw Gibek (xandx) skrev:
Ja visst är världen full av konstiga människor?

Vissa tar andras bilder som de inte har tillstånd till och publicerar dem som deras egna pressbilder det får mig att känna avsky!
Att man som man ogillar tanken på att ha sex med en annan man är väl kanske det som definierar en som hetro? Sen kan vissa män uppenbarligen ha problem med att skilja på vad man inte gillar personligen och vad andra gör.

Sen har den kristna maffian ett problem med att vissa kristna har ett sjukligt behov av att tala om för andra hur man ska leva och som anser sig ha tolkningsföreträde på hur man ska läsa Bibeln.

Mikael Söderberg skrev:
...
Sen har den kristna maffian ett problem med att vissa kristna har ett sjukligt behov av att tala om för andra hur man ska leva och som anser sig ha tolkningsföreträde på hur man ska läsa Bibeln.
... å' se'n tyckte jag att det var rätt skönt att denna tråden dog ut - varför skulle Du väcka den?

Rätt att vägra tycker jag!

Hej!

Alla kan väl vägra ett uppdrag man ej gillar.
Om fotografen ej uppskattade tjejerna så skulle väl bilderna säkert bli dåliga eller hur.
Det är väl bättre att de hittar en annan fotograf med "mer känsla för objektet".
I Sverige är det okey med sex med djur om de mår bra, jag skulle dock inte fota sådant oavsett betalning.
Angående homofobin så är enkönade äktenskap fortfarnde olagliga.
Mvh
Kenth

Det är inte olagligt att ingå partnerskap med en person av samma kön. Lagligt sett är väl detta likställt med äktenskap mellan personer av olika kön? Frågan gäller om man har laglig rätt att vägra utföra en tjänst man annonserar om med hänvisning till de fotograferades sexuella läggning? Man kan ju knappast skriva i sina annonser att man enbart fotograferar par av olika kön, då riskerar man åtal för diskriminering. Och då är frågan om man har rätt att vägra utföra tjänsten med hänvisning till det? Någon som vet hur det här slutade? Har det anmälts och vad blev i så fall utgången?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar