xandx
Aktiv medlem
Off topic.
http://www.skeptic.com/
Kul film..!
http://www.skeptic.com/podcasts/ted_shermer_m_200
5.mov
http://www.skeptic.com/
Kul film..!
http://www.skeptic.com/podcasts/ted_shermer_m_200
5.mov
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
xandx skrev:
Nej det tänker jag inte göra som fd kristen har jag sett mycket av den bullshit där finns i kyrkan, så nej absolut inte. Tänker inte dra alla kristna över en kam men ordet masshysteri kommer hela tiden upp. Det är okej att säga att homosexualitet är onaturligt, hur onaturlig är inte gud eller jesus, hur onaturlig är inte den heliga anden och jungfrumaria, jag menar de ingår inte direkt i vårt ekosystem eler vår biologiska fauna eller?
Det är bara att sortera ut bullshit ur all skit. Jag tror inte att alla kristna är onda eller sämre människor än mig däremot så tror jag att många kristna är hjärntvättade och indoktrinerade i en svartvit värld av antingen eller. Vi lever i nyanserna inte i ytterligheterna.
På tal om att jag inte har bevis för att gud finns well då är det catch 22 för ni har ingen bevis för att han finns heller. Och då kan man säga så här, vi har inga bevis för att det inte finns små gröna män som smyger in till folk om nätterna och vi har inga bevis för att de finns heller, skall vi då utesluta all logik och vara rädda för att de skall komma och ta oss?
Nej behåll ni er tro men pracka inte på den på andra och kritisera inte andra för att de inte lever enligt bibeln för det gör ingen människa idag.
xandx skrev:
Ja det är du!
Curium skrev:
Du har nog missat att dina fördommar stämmer inte. Vi kristna har inget emot homosexuella. En del är emot homosexualitet men de är försvinnande få. Anledningen till att de märks mest är för att media skriver om det folk vill läsa och idioter som du vill läsa sådant. Nu slutar jag bevaka den här tråden för den är helt off topic och innehåller folk som vädrar sina fördommar (jag nekar inte till att jag säkerligen har gjort det med här, flera gånger). Ha en bra dag och försök inse att folk inte är så farliga, vare sig de är kristna eller bögar eller muslimer eller heter Jaroslaw eller...
Ja visst är världen full av konstiga människor?Bokeh skrev:
LOL !
Då är alla män jag känner Homofober.
Jag bryr mig inte ett skit faktiskt, för jag kommer aldrig kunna se två män som har sex med varandra utan att känna avsky.
/kent
Alla maffior är farliga. På något sätt.David G skrev:
Vilka tror ni är farligas MC-maffian eller homosexuella maffian?
Nej det blir inte bättre, för det första därför att du lika litet som jag känner till samtliga monoteistiska religioner, långt mindre deras inställning i denna specifika fråga (vad anser de monoteistiska världsreligionerna Zoroarstrismen eller Bahai t.ex om saken?) - för att inte tala om mindre monoteistiska religioner på t.ex stamnivå?? - för det andra därför att även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryckt avståndstagande: Vedalitteraturen - Hinduismxandx skrev:
Well jag drar alla monoteistiska religoner över en kam, blir det bättre så då?
Sonnaren skrev:
Nej det blir inte bättre, för det första därför att du lika litet som jag känner till samtliga monoteistiska religioner, långt mindre deras inställning i denna specifika fråga (vad anser de monoteistiska världsreligionerna Zoroarstrismen eller Bahai t.ex om saken?) - för att inte tala om mindre monoteistiska religioner på t.ex stamnivå?? - för det andra därför att även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryckt avståndstagande: Vedalitteraturen - Hinduism
Srimad-Bhagavatam 3.20.26 ”Min Herre Brahma, skydda mig från dessa syndfulla demoner som rasar med en lust för homosexualitet och som har kommit för att anfalla mig!”
Jag tycker fortfarande att det är dags att stänga av religionstjafset eftersom det inte har ett smack med den ursprungliga saken att göra (en fotograf som vägrade utföra ett jobb....om någon minns). Anförde han teologiska betänkligheter månne?
Us
Ja, det är givetvis anledningen till att jag inordnar hinduismen bland de polyteistiska religionerna. Eller varför tror du jag skriver:...."även polyteistiska religioner som t.ex hinduismen har uttryck".....xandx skrev:
Ja du jag vet en del om monoteisstiska religioner och hinduismen är inte en av dem. Hinduerna har flera hundra gudar förutom brahma eller veda som hinduismen härstammar från.
Mono = en
Att man som man ogillar tanken på att ha sex med en annan man är väl kanske det som definierar en som hetro? Sen kan vissa män uppenbarligen ha problem med att skilja på vad man inte gillar personligen och vad andra gör.Jaroslaw Gibek (xandx) skrev:Bokeh skrev:
Då är alla män jag känner Homofober.
Jag bryr mig inte ett skit faktiskt, för jag kommer aldrig kunna se två män som har sex med varandra utan att känna avsky.
/kent
Ja visst är världen full av konstiga människor?
Vissa tar andras bilder som de inte har tillstånd till och publicerar dem som deras egna pressbilder det får mig att känna avsky!
... å' se'n tyckte jag att det var rätt skönt att denna tråden dog ut - varför skulle Du väcka den?Mikael Söderberg skrev:
...
Sen har den kristna maffian ett problem med att vissa kristna har ett sjukligt behov av att tala om för andra hur man ska leva och som anser sig ha tolkningsföreträde på hur man ska läsa Bibeln.