Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa Photoshop CS6 studentversion..

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag funderar trots allt på att köpa CS6 och köra med den så länge det funkar rent praktiskt. Jag kör fortfarande CS3 och att köpa CS6 innebär ju att jag skjuter problemet framför mig :)

Om du följer tråden, Mattias, får du gärna svara på följande. Du brukar ju veta vad du pratar om :)

Vet du (eller för all del någon annan) vilka studenter respektive lärare som får köpa de rabatterade versionerna. Jag jobbar som lärare, men inte alls i något fotorelaterat. Visserligen ingår det i mina uppgifter att se till att det kommer upp lite nya bilder på skolans FB-sida, men mer än så är det inte. Räcker det tro? Är det bara att få ett intyg om anställning från arbetsgivaren och sen handla?

Alternativ 2 är att min fru är doktorand. Inte heller något ämnesområde som har med foto att göra. Spelar det roll?

Alternativ 3 är min son som till hösten ska studera humaniora på universitet. Berättigar det till rabatten?

Nu hoppar jag in och svarar, men är ganska säker på att man har rätt att köpa som student till alla tre alternativen.

Vilken student som helst får köpa till studentpris.

Min flickvän pluggar juridik och har köpt studentversion.

Jag tror att det annars skulle ha stått specifikt vilka student som går en godkänd utbildning samt skicka in intyg på det.

Du skall fotografera ditt Mecenatkort+ID(körkort/Pass) Jag slängde med passerkortet på högskolan också i bilden.

Du kan få tillstånd att köpa det om du går i grundskolan(måste kopplas till ett skolarbete i ansökan).
Du är berättigad om du är gymnasieelev, Högskoleelev
eller lärare(kräver kopia/bild av anställningsbevis eller lönebesked).
VAD du studerar är helt ointressant.

Jag köpte Master Collection CS5.5 med uppgradering till CS6 (Nästa version får man beroende på NÄR i tiden man handlar den förra versionen). MEn det är ju slut med det nu iom Creative Cloud.
Man kan köpa nedladdningsversionen eller "nedladdningsversionen" på skiva.
Jag valde en skiva i bokhyllan. (Jag har varit tvungen att installera om datorn 2 ggr sedan)

Du får installera det på 2 datorer. Datorerna måste inte vara dina. Men programvarorna får inte köras samtidigt.

Du får INTE sälja det till ngn annan.

Du får använda licensen kommersiellt. Det stod så på Adobes hemsida för bara ngn månad sedan.

O attans vad Encore har strulat men det ä en annan historia.

Jag har läst ikapp alla svar. Och jag ser inga fel.

Alla studerande får handla, oavsett sort. Om skolan är godkänd. Och det är merparten.

Vad som dock är mer oklart är VAR du handlar CS6 nu. Du får leta hos återförsäljare, för Adobe säljer det inte längre själva. Hos dem finns bara Creative Cloud (samt Elements och Lightroom). CC kostar just nu 186kr/mån

Photoshop CS6 lär ju fungera utmärkt i två år till om inte längre och det motsvarar 4464 kr om du är student och 5496 kr annars i avgifter till Adobe så nog kan det vara värt att försöka hitta en återförsäljare som har ett ex på hyllan om man inte absolut måste sitta med det senaste.

Själv har jag redan CS6 sedan tidigare och kommer sitta still i båten ett tag till.

Kollade hos en återförsäljare i högen, nämligen Dustin. De har CS6 på skiva för 7490 kr. Hur funkar det med studentrabatt vid ett sånt köp?

Det verkar som om en full version av PS CS6 var dyrare än jag kom ihåg så då svänger ju ekvationen lite, dock kan det fortfarande vara värt att uppgradera till CS6 om man har en äldre (CS3-CS5) version.

Det verkar som om en full version av PS CS6 var dyrare än jag kom ihåg så då svänger ju ekvationen lite, dock kan det fortfarande vara värt att uppgradera till CS6 om man har en äldre (CS3-CS5) version.

Går det att uppgradera en CS3 på skiva till CS6 eller är det CC som gäller?

Jag har velat hit och dit och har en beslutsångest utan dess like...Men har bestämt mig för att skippa studentversionen. Verkar bara struligt med intyg och grejer.
Funderar helt enkelt på att kosta på och köpa den vanliga versionen.

Vill inte prenumerera, utan vill ha skivan i min hand.

En fråga dock...Läste något om att CS6 strulat på Windows 8.. .?
Tänkte om man byter upp sig när det gäller dator...Så finns det väl bara datorer med Windows 8 numera...eller?
Vill ju gärna att programmet ska fungera ett tag....

Jag har kört CS6 (CC) i Windows 8 sedan augusti förra året, och det har fungerat bra hittills :)

Ett fotografi på:
körkort/pass+Mecenatkort
ngt passerkort eller liknande till skolan(inget måste)

Klart!
inte direkt jättejobbigt

Ok...har läst olika åsikter om det...

Sen var det ju här att man inte får använda det kommersiellt....Vet inte vem som skulle kolla om mina bilder är redigerade i Studentversion eller riktig version iofs....??

OM du ens kan köpa det löst idag.
Troligtvis måste du nu hyra det i CC

Alltså....jag har ju hittat flera återförsäljare nu som säljer det....Så det borde väl gå...eller??

Kan nån förklara lite snabbt hur det går till..
Jag lägger en order på Photoshop CS hos en återförsäljare...Jag får hem en skiva med posten...Sen då? Vad gör man? Man måste registrera sig nånstans för att kunna använda programmet?
Räcker det att göra det en gång? Så om jag avinstallerar det från en dator så är det bara att installera det på nytt på en annan dator?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto