Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att köpa Photoshop CS6 studentversion..

Produkter
(logga in för att koppla)

KinaO

Aktiv medlem
Nu har jag en dum fråga...
Men jag har hört mig för hos en återförsäljare för Photoshop och tänkte nu beställa studentversionen, medans jag är student.

Fick då höra att jag validering av att jag är student görs när jag fått varan och att det brukar gå bra med en bild på CSN-kortet...

Kan nån förklara hur det går till?
Jag trodde att man skulle bevisa innan att man är student, för att överhuvudtaget få köpa det.

Men om man får en skiva med programmet, då fungerar det inte innan man bevisat att man är student?
Men när man väl har en skiva så måste det väl fungera även efter att man slutat plugga?
Ifall man måste installera om det?

Om jag minns rätt så får du skicka relevanta handlingar till Adobe, som väl då ger dig serienumret (antar jag). Själv beställde jag via webbutik som gick att logga in till från Mecenat. Då fick man allting komplett och slapp hålla på och krångla med Adobe, eftersom kontrollen redan var utförd genom inloggningen hos Mecenat. Dock var detta på "stenåldern" (när CS4 var hyfsat nytt), så jag vet inte om möjligheten finns kvar. Plus att jag köpte den dyrare varianten som fick användas kommersiellt också. Numera finns bara en version, tror jag, och det är möjligt att det bara var den dyrare som gick att köpa på det sättet som jag gjorde.

Ja, det fortsätter att fungera. Det är för att få köpa som man måste bevisa att man är student. Sedan får man, åtminstone som det varit tidigare, använda programmet så länge man vill.

Senast ändrad: