Cristiancjb
Aktiv medlem
Tackar för oerhört matnyttig hjälp från er båda! Skall genast kollas upp!
Oj, insåg att en massa svar kommit på den här tråden som jag inte fått meddelande om. Tror att de flesta har gett bra tips. Objektiv med bra ljusinsläpp är guld värt men oftast dyrare om man vill ha nåt bra. Jag köpte till slut Zorb-it för min resa och jag gissar att de gjorde sitt då jag aldrig fick problem med min kamera. Självklart gör de bara nytta om man har de i ett slutet område så jag hade med mig såna i min kameraväska så att när jag inte skulle använda kamera (på natten etc.) fick kameran ligga där och bli av med fukten. Annars kan man ha med sig någon annan behållare om man vill ha kameran där i stället med Zorb-it.
När det gäller objektiv blev det till slut inga bra grejer jag hade med mig pga av att jag till slut i stället köpte en bättre kamera så då hade jag itne råd med objektv men jag hade gett mkt för att ha haft med mig en vidvinkel! Annars hade en kompis med sig nån sån där vit zoom objektiv från Canon (nån från L-serien) som hade typ 28-300 mm och det tyckte jag var underbart bra.
Orkar man ta med sig stativ så kan det också vara guld värt, speciellt om man har en tyngre kamera eller där ljuset inte är så bra.
Mycket hänger på budgeten men ja, följ tipsen som folk här har sagt så ska det gå bra!
Ha det så kul på resan!