Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Arn resa

Produkter
(logga in för att koppla)

rosaälvan

Medlem
Hej! Jag hade tänkt åka ut på en lite fototripp i Arns fotspår. Tänkte sikta in mig på Varnhem kloster,Forshems kyrka,Kinnekulle
Klostret Guldhem, Falköping och landskapet runt omkring. Har inte tidigare varit på dessa platser så vore kul att höra från någon annan som varit där. Även tips på fina naturställen runtomkring.

Tack på förhand1

Jag rekommenderar Kinnekulle utsiktstorn. Det ligger inte så långt från Kinnekullegården (restaurang) och därifrån ser man ända till Läckö slott vid fint väder och får fin vy över Vänern. Kostar 10 spänn att gå upp och är definitivt värt ;)

Hällekis säteri kan också vara ett trevligt stopp. Brukar vara lite öppna utställningar där men vet inte hur mycket det är så här på sensommaren.

Hej!

Jag har varit runt lite i dessa trakter, bla vid Varnhems Kyrka, Gudhems Kyrka och uppe på Kinnekulle.

Lite beroende på hur länge du tänkt vara ute, en dagsresa, eller med en övernattning så kan jag väl säga så här.

Varnhems kyrka och Gudhems klosterruin och kyrka är det inte så långt mellan och börjar du vid Varnhems Kyrka så passerar du också Hornborgarsjön och deras naturrum på vägen till Gudhem.. Kör du sedan vidare mot Falköping, kan jag tipsa om en liten avstickare till Falbygdens ost och en god ostlunch.. för hur det än är, när man är ute på fotoresa behöver även magen har sitt :)

Om du kommer norrifrån och börjar med att passera via Skövde, kan jag rekommendera Silverfallet, som jag tyvärr inte hunnit besöka själv, men där jag sett många fina bilder från En bit innan Silverfallet har du ett naturområde, som jag tyvärr just nu inte kommer ihåg namnet på. Googla på Silverfallet, så hittar du mer info om detta. Du har även Forshems kyrka mellan Skövde och Varnhem, men tyvärr har jag inte varit där heller.

Här ovan tror jag att jag beskrivit en dagsetapp vad gäller fotografering..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar