Annons

Användandet av andras bilder....

Produkter
(logga in för att koppla)

Ekorreburgare

Aktiv medlem
Hejsan.

Har en liten idé på en sida jag skulle vilja börja med. Dock så innebär den att använda en massa bilder som finns på nätet. Vi leker med tanken att jag vill tipsa om snygga byxor. Och ja då tipsar om lite jag hittat när jag surfat, samt kanske lite kändis byxor m.m.

Hur skulle det fungera då ?

Måste jag leta upp vem som tagit varje bild ?
Hur gör man med bilder man inte hittar ägare på ?

Mvh Rickard

Hejsan.

Har en liten idé på en sida jag skulle vilja börja med. Dock så innebär den att använda en massa bilder som finns på nätet. Vi leker med tanken att jag vill tipsa om snygga byxor. Och ja då tipsar om lite jag hittat när jag surfat, samt kanske lite kändis byxor m.m.

Hur skulle det fungera då ?

Måste jag leta upp vem som tagit varje bild ?
Hur gör man med bilder man inte hittar ägare på ?

Mvh Rickard

Rent principiellt måste du leta rätt på varje upphovsrättsman för bilderna, och dessutom se till att ingen av byxbärarna kan identifieras (då behöver du en modellrelease också).

Om du gör kollaget av så pass små bilddelar, att ingen kan identifiera dem, så är det nog helt ofarligt (men passa dig - här är folk pigga på att kräva ersättning för olovlig publicering).

/afe

Aj då, då blir det nog att skippa det hela.

Hade nog blitt ett gäng bilder, och tiden till det andra arbetet finns inte. Ja ja, får bli något annat ist. Men tack för snabbt svar.

//Rickard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar