Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Antalet kommentarer under tumnagelbilderna?
- Trådstartare Jalong
- Start datum
lotelo
Aktiv medlem
Det var snabbt genomfört. Fast Svante, varför tycker du detta är intressant? Personligen gillar jag inte att den informationen syns under tumnageln. Tycker liksom inte att det kan tillföra så mycket positivt. Topplistorna försvann ju av känd orsak och jag önskar att även denna informationen försvinner (kanske på samma grunder). Förlåt att jag gnäller på denna utvecklingen men jag gillar den verkligen inte.
PIC-ke
Aktiv medlem
Jag håller faktist med Lotta .
Jag tror det finns en risk att bilder utan kommentar/betyg får mindre tittare och tvärtom...lite synd. Kritik är det man vill ha för att kunna bli bättre visst beröm är kul med. Nu är jag inte världens bästa kritiker och ger gärna bara beröm och bra kritik men VILL mer. Finns en risk med systemet bara tror jag....låt bilderna tala för sig själv och locka tittare helt utan nån annan info iallafall i tumnaglarna.
MVH Nicke
Jag tror det finns en risk att bilder utan kommentar/betyg får mindre tittare och tvärtom...lite synd. Kritik är det man vill ha för att kunna bli bättre visst beröm är kul med. Nu är jag inte världens bästa kritiker och ger gärna bara beröm och bra kritik men VILL mer. Finns en risk med systemet bara tror jag....låt bilderna tala för sig själv och locka tittare helt utan nån annan info iallafall i tumnaglarna.
MVH Nicke
daniel1337
Aktiv medlem
mycket bra initativ! även bra att menyn över bilder är ändrad.
gillar att medelbetyget är med också
keep up the good work
//daniel
gillar att medelbetyget är med också
keep up the good work
//daniel
lotelo
Aktiv medlem
Fast att leta bilder med många eller få kommentarer är ju rätt enkelt med sökfunktionen. Jag fattar faktiskt inte varför det är intressant att se detta under tumnaglarna. Får jag vara totalt tvärtom och önska att man dolde alla anras kommentarer första dygnet istället? Att möjligheten att se hur och hur mycket bilderna bland nya kritikbilder var kommenterade försvann den med första dygnet för andra än fotografen. Äh, vad jag gnäller. Trots allt är fotosidan riktigt bra fast det finns ju vissa smågrejer jag personligen inte gillar förstås.
Jalong
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Fast Svante, varför tycker du detta är intressant?
Två skäl:
1. Det skäl Christian anförde. Jag hade inte tänkt använda det för att kolla in de bilder som har flest kommentarer. Tvärtom.
2.För att få en bra övergripande information om hur intressant en bild bedömts vara. Vill öva upp min känsla för sådana ting för att kunna bli en bättre fotograf själv.
Sedan kan jag faktiskt hålla med om att det kunde vara intressant om alla kommentarer doldes första dygnet. Jag misstänker starkt att den första kommentaren är mycket styrande för andras bedömningar av bilden. Skulle inte börja gnälla om du övertalade kodsnickaren att införa detta så länge möjligheten att få rikligt med info under tumnagelbilderna finns kvar i t.ex. sökfunktionen över äldre bilder.
Ju fler valmöjligheter man har att ta sig an en bild, desto bättre.
lotelo
Aktiv medlem
Jalong skrev:
1. Det skäl Christian anförde. Jag hade inte tänkt använda det för att kolla in de bilder som har flest kommentarer. Tvärtom.
Fast varför inte bara kolla de man finner intressanta på tumnageln oavsett hur många eller få kommentarer de har? Jag har i genomsnitt 13,78 kommentarer/bild fördelat på 27. Förtjänar jag inte fler då? Du kanske har en annan åsikt om någon som skulle vara nyttig för mig ändå?
Jalong skrev:
2.För att få en bra övergripande information om hur intressant en bild bedömts vara. Vill öva upp min känsla för sådana ting för att kunna bli en bättre fotograf själv.
Är förresten alltid många kommentarer ett tecken på att bilden är intressant? Kan det ibland vara "kompiskommentarer" eller andra diskussioner som utgör mängden kommentarer?
Hm, detta stycket var ju kanon. Självklart är det bra med många möjligheter. Då återstår väl att försöka övertala kodsnickaren dåJalong skrev:
Sedan kan jag faktiskt hålla med om att det kunde vara intressant om alla kommentarer doldes första dygnet. Jag misstänker starkt att den första kommentaren är mycket styrande för andras bedömningar av bilden. Skulle inte börja gnälla om du övertalade kodsnickaren att införa detta så länge möjligheten att få rikligt med info under tumnagelbilderna finns kvar i t.ex. sökfunktionen över äldre bilder.
Ju fler valmöjligheter man har att ta sig an en bild, desto bättre.
cwe
Aktiv medlem
>Skulle inte börja gnälla om du övertalade
>kodsnickaren att införa detta så länge
>möjligheten att få rikligt med info under
>tumnagelbilderna finns kvar i t.ex.
>sökfunktionen över äldre bilder.
Jag tycker i sådana fall att det ska vara en inställning per användare, där man kan välja själv.
Om man fördröjer visningen av kommentar så får man i och för sig till "oberoende" av tidigare kommentarer, men å andra sidan mycket mindre dialog kring bilden, tror jag.
-Christian
Jag tycker i sådana fall att det ska vara en inställning per användare, där man kan välja själv.
Om man fördröjer visningen av kommentar så får man i och för sig till "oberoende" av tidigare kommentarer, men å andra sidan mycket mindre dialog kring bilden, tror jag.
-Christian
lotelo
Aktiv medlem
cwe skrev:
>Skulle inte börja gnälla om du övertalade
Tycker du att den som ger kommentaren eller den som lägger upp bilden ska kunna välja? När man ger kommentarer är det ju lätt att hoppa över att läsa vad andra skrivit fast när man laddar upp en bild är det ju svårare att begära att inte andra läser tidigare kommentarer. Jag tror inte på för mycket valmjligheter egentligen utan på så enhetliga funktioner som möjligt, att alla medlemmar har samma alternativ..
Att dialogen under bilder kanske skulle komma i skymundan kanske är på både gott och ont. Kunde man inte i de fall diskussioner uppkommer flytta dem till ett forum istället? Är det bara funderingar om teknik och sånt kanske man skulle kunna svara och svaret syns dagen efter?
cwe
Aktiv medlem
Inga heta känslor här inte.
Fast trist att höra om din Kina-resa. Min egen i sommar avbokade jag tyvärr. (Får bli Indien istället, tror jag.)
Lycka till med resan Svante!
Lotta, jag har inga starka synpunkter på detta åt nåt håll egentligen. Får väl se vad crew säger.
-Christian
Fast trist att höra om din Kina-resa. Min egen i sommar avbokade jag tyvärr. (Får bli Indien istället, tror jag.)
Lycka till med resan Svante!
Lotta, jag har inga starka synpunkter på detta åt nåt håll egentligen. Får väl se vad crew säger.
-Christian
När jag byggde "Kommentera nya bilder" var det från början så att man inte såg andras kommentarer eller betyg, just för att man själv skulle kunna gå igenom och kommentera ofärgad av andras synpunkter.
Men majoriteten (eller ivartfall de som skrek högst) ville dock se andras synpunkter så möjligheten lades till.
Det där med kommentarer och betyg under tumnaglarna stoppade jag faktiskt in igår utan att ha sett denna tråd när jag ändå var inne och pillade på layouten lite - jag tyckte det kunde vara intressant att se.
Jag tror att det kan leda till att fler bilder får kommentarer, av "sympati" med den fotograf som ännu inte fått någon på sin bild. Men det kanske slår åt andra hållet, vi får 'la se.
Men majoriteten (eller ivartfall de som skrek högst) ville dock se andras synpunkter så möjligheten lades till.
Det där med kommentarer och betyg under tumnaglarna stoppade jag faktiskt in igår utan att ha sett denna tråd när jag ändå var inne och pillade på layouten lite - jag tyckte det kunde vara intressant att se.
Jag tror att det kan leda till att fler bilder får kommentarer, av "sympati" med den fotograf som ännu inte fått någon på sin bild. Men det kanske slår åt andra hållet, vi får 'la se.
ariadne
Aktiv medlem
å ena sidan -jag gillar iden om att inte ha någon info alls, dvs inga betyg eller antal kommentarer. känns liksom bra att man ska vara så ren som möjligt innan man klickar på en bild, att det endast ska vara bilden som talar/lockar.
å andra sidan- finns denna info synlig så tror jag att det kan hjälpa till att få upp kommentarerna på de bilder som inte har fått så många eller ingen alls. där tror jag det kan spela en roll. om jag går in och tittar på någons bilder, översikten , utan någon info alls så kommer jag att gå efter vilken bild jag fastnar för eller som jag finner mest intressant givetvis. men om jag också kan se hur många kommentarer bilderna har fått så kanske jag väljer att gå in och kolla närmare på en bild som jag tycker är sådär, därför att jag ser att den har fått noll kommentarer. att däremot se betyget ser jag väl ingen direkt mening med
å andra sidan- finns denna info synlig så tror jag att det kan hjälpa till att få upp kommentarerna på de bilder som inte har fått så många eller ingen alls. där tror jag det kan spela en roll. om jag går in och tittar på någons bilder, översikten , utan någon info alls så kommer jag att gå efter vilken bild jag fastnar för eller som jag finner mest intressant givetvis. men om jag också kan se hur många kommentarer bilderna har fått så kanske jag väljer att gå in och kolla närmare på en bild som jag tycker är sådär, därför att jag ser att den har fått noll kommentarer. att däremot se betyget ser jag väl ingen direkt mening med
Joker
Aktiv medlem
Jag tycker att detta är en lysande funktion och tror precis som Christer att detta kan leda till att okommenterade - bra - bilder får kommentarer. Jag kommer i alla fall att lockas till att öppna okommenterade bilder av två skäl:
- Det är troligt att de är de nyaste
- Jag vill veta varför de inte är kommenterade
Och såååå unik tror jag inte att jag är.
Att jämföra detta med topplistorna som fanns tidigare är inte relevant då dessa bevisligen var lätta att manipulera.
- Det är troligt att de är de nyaste
- Jag vill veta varför de inte är kommenterade
Och såååå unik tror jag inte att jag är.
Att jämföra detta med topplistorna som fanns tidigare är inte relevant då dessa bevisligen var lätta att manipulera.