Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Angående skiftande ämnen i trådar.
- Trådstartare Strutsen
- Start datum
lotelo
Aktiv medlem
Strutsen skrev:
Jo jag förstår.
Det händer att en diskussion övergår i två eller flera olika ämnen. Tänker närmast på bondage. Där man disskuterar två ämnen för tillfället.
Vore schyyst om man kunde upprätthålla kvaliten på ett ämne.
Jag upplever att det händer i många trådar och jag är medveten om att jag också orsakat det i flera fall. Vad gäller bondagetråden finns det nog ändå en röd tråd i sammanhanget som gör att diskussionen barkade iväg på flera olika ämnen. Det är synd men det händer som sagt ganska ofta och inte bara i bondagetråden.
/Lotta
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jag vet inte vad som är så farligt med detta. Visst, ibland kanske det grenar av sig alldeles åt skogen men varför är detta värre än att ett vanligt samtal utvecklas från ett ämne till ett annat?
Möjligen kanske det är lite störande när någon vill ha hjälp med något och inte får det för att diskussionen spårar ur och byter ämne.
Möjligen kanske det är lite störande när någon vill ha hjälp med något och inte får det för att diskussionen spårar ur och byter ämne.
Strutsen
Aktiv medlem
Nä det är inget som helst farligt.
Men precis som i en vanlig diskussion så är det ofta önskvärt att man håller sig till det ämnet man diskuterar. Det blir lite mer kvalitet då.
Jag har följt många trådar där slutänden inte alls handlar om ämnet i tråden. Det verkar som om många hoppar in i sista sidorna.
Det kan göras inlägg som gäller ett stickspår 15 inlägg innan.
Till slut vet man inte vad man svarar eller kommenterar. Och huvudämnet faller bort helt.
Men det är bara min uppfattning.
Men precis som i en vanlig diskussion så är det ofta önskvärt att man håller sig till det ämnet man diskuterar. Det blir lite mer kvalitet då.
Jag har följt många trådar där slutänden inte alls handlar om ämnet i tråden. Det verkar som om många hoppar in i sista sidorna.
Till slut vet man inte vad man svarar eller kommenterar. Och huvudämnet faller bort helt.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Strutsen skrev:
Nä det är inget som helst farligt.
Jag hade inte tänkt gå in i något samtal idag, men jag tyckte detta var viktigt.
Här måste jag gå in och hålla med dig...Viktigt att följa upp tråden från början annars faller huvud ämnet bort.
Jag gissar att det var misstag att detta hamnade i den här tråden, men det var ju ett lite småkomiskt sådant med tanke på ämnet som diskuterasJ. Patric skrev:
Jag fick inga fotorelaterade julklappar i år. Dock en slant, men det går till datorprylar. "Du har så mycket fotosaker" fick jag höra. Än sen? Det är ju min hobby!
Jeppe
Aktiv medlem
Det kan bli komplicerat att plocka isär trådar..
Ursprungsinlägget A besvaras med A1, A2, A3 Sen bestrider någon A3 och skapar B1, sedan lägges där till B2, B3, B4 och sen svarar någon på ursprungsinlägget A4, A5, B5, B6, A6. Sen halkar det vidare med C1, C2, A7, B7, C3, A8, B8, B9, C4, C5, A9, A10, C6, C7, B10, C8, C9, C10......
In träder forumvärden... vad göra... Antingen:
1. Kopiera tråden 2 ggr och skapa en B diskussion och en C diskussion, varvid det första inlägget i den nya diskussionen blir väldigt kryptiskt, pga att man saknar A3.. A3 hör ju inte till den nya diskussionen.
2. Be medlemmarna att verkligen försöka att hålla sig till ämnet eller skapa en ny tråd om det är något de vill uttrycka.
Jag lägger redan en hel del tid på FS, precis som Jim. Så alla kan kanske försöka att tänka lite extra innan de svarar på något som kanske inte är så relevant för tråden ifråga.
Mvh
Jeppe
Ps.. Blev det rörigt eller rörigt?
Ursprungsinlägget A besvaras med A1, A2, A3 Sen bestrider någon A3 och skapar B1, sedan lägges där till B2, B3, B4 och sen svarar någon på ursprungsinlägget A4, A5, B5, B6, A6. Sen halkar det vidare med C1, C2, A7, B7, C3, A8, B8, B9, C4, C5, A9, A10, C6, C7, B10, C8, C9, C10......
In träder forumvärden... vad göra... Antingen:
1. Kopiera tråden 2 ggr och skapa en B diskussion och en C diskussion, varvid det första inlägget i den nya diskussionen blir väldigt kryptiskt, pga att man saknar A3.. A3 hör ju inte till den nya diskussionen.
2. Be medlemmarna att verkligen försöka att hålla sig till ämnet eller skapa en ny tråd om det är något de vill uttrycka.
Jag lägger redan en hel del tid på FS, precis som Jim. Så alla kan kanske försöka att tänka lite extra innan de svarar på något som kanske inte är så relevant för tråden ifråga.
Mvh
Jeppe
Ps.. Blev det rörigt eller rörigt?
Bengt-Arne
Aktiv medlem
He He...Vad då rörigt! Förstår vad du menar.
Visst måste det vara svårt för er att komma in i ett getingbo och reda upp allt.
Visst måste det vara svårt för er att komma in i ett getingbo och reda upp allt.
J. Patric
Aktiv medlem
jimh skrev:
Jag gissar att det var misstag att detta hamnade i den här tråden, men det var ju ett lite småkomiskt sådant med tanke på ämnet som diskuteras
Nej, det var meningen. :0)
Bengt-Arne
Aktiv medlem
J. Patric skrev:
Nej, det var meningen. :0)
Sedan finns det dom som vill att det skall spåra ur...För att dom gillar det.
Det var kanske så du menade?
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Jag tror det är svårt att undvika att det blir rörigt ibland.
Jag vet inte om det finns fler ställe här på nätet liknande fotosidan som också har ett diskussionsforum liknande detta, i så fall om dom har samma problem. Jag vet inte...Men någon annan kanske?
Jag vet inte om det finns fler ställe här på nätet liknande fotosidan som också har ett diskussionsforum liknande detta, i så fall om dom har samma problem. Jag vet inte...Men någon annan kanske?
hasse lundberg
Aktiv medlem
Jag har själv "brutit" tråden i en diskussion, "bondage".
Detta då jag märkte att inlägg saknades, det fanns ingen kommentar om att det var borttaget.
Jag gjorde då följande inlägg.
Antalet inlägg verkar ha minskat i denna tråd!
Har någon plockat bort utan att visa det?
Borde det inte stå något om ett inlägg tagits bort?
Jag tyckte att det var ett motiverat inlägg som inte hade fått den genomslagskraft om det skapats separat vid sidan om.
Förvissa helt utanför den aktuella trådens diskussion men av stor vikt ansåg jag.
Visst var det fel, men vad jag förstår av vissa inlägg från fotosidans administrativa personal så funderar dom nu på att göra något åt detta och förhoppnigsvis visa att ett inlägg är raderat.
Med facit i hand så borde jag ju ha startat en ny tråd med samma inlägg samtidigt som jag skrev det första inlägget.
Dom flesta lite längre trådarna har ju en viss förmåga att ändra inriktning under diskussionens gång, och detta är nog en naturlig utveckling av att en diskussion hålls.
Detta då jag märkte att inlägg saknades, det fanns ingen kommentar om att det var borttaget.
Jag gjorde då följande inlägg.
Antalet inlägg verkar ha minskat i denna tråd!
Har någon plockat bort utan att visa det?
Borde det inte stå något om ett inlägg tagits bort?
Jag tyckte att det var ett motiverat inlägg som inte hade fått den genomslagskraft om det skapats separat vid sidan om.
Förvissa helt utanför den aktuella trådens diskussion men av stor vikt ansåg jag.
Visst var det fel, men vad jag förstår av vissa inlägg från fotosidans administrativa personal så funderar dom nu på att göra något åt detta och förhoppnigsvis visa att ett inlägg är raderat.
Med facit i hand så borde jag ju ha startat en ny tråd med samma inlägg samtidigt som jag skrev det första inlägget.
Dom flesta lite längre trådarna har ju en viss förmåga att ändra inriktning under diskussionens gång, och detta är nog en naturlig utveckling av att en diskussion hålls.
J. Patric
Aktiv medlem
Bengt-Arne skrev:
Sedan finns det dom som vill att det skall spåra ur...För att dom gillar det.
Det var kanske så du menade?
Ja, jag känner mig för att jävlas idag. Eller så är jag ironisk. Vad tror du?
Det är lätt hänt att en diskussion drar iväg och man drar ifrån ämnet. Några inlägg som går off topic tror jag vi alla kan leva med. Sedan bör man byta plats för diskussionen. Om jag söker efter inlägg om ett visst ämne så vill jag ju inte gärna sålla bland tjugotal inlägg med sådant jag inte är ute efter.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Ja ha mina vänner...Så är vi där igen!
Men inte jag!!! Hakade på en vänskaplig diskussion i denna tråd.
Nä så här får det inte gå till!
Jag bryter direkt här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men inte jag!!! Hakade på en vänskaplig diskussion i denna tråd.
Nä så här får det inte gå till!
Jag bryter direkt här !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kriss
Avslutat medlemskap
Mina två inlägg om min personliga åsikt (skrivet på ett trevligt sätt, inget påhopp eller någonting alls i den stilen) togs helt sonika bort utan någon förklaring. Varför? Skrev jag nåt dumt? Jag känner mig lite "utsparkad"...
Äsch ta bort det här också och ursäkta extrajobbet, ville bara tala om hur jag kände. :-(
Äsch ta bort det här också och ursäkta extrajobbet, ville bara tala om hur jag kände. :-(