Jo, det är väl lite den känslan jag också fått, jag hoppades dock att någon i bestämmande position skulle kliva fram och förklara att det inte ligger till så så att mina farhågor skulle komma på skam.
Visst, få av mina bilder är "konst" enligt dagens definition där det är så obskyrt vad som avses och hur bilden "ska" tolkas att bara de mest introverta och världsfrånvända begriper sig på det, men många av bilderna håller högre teknisk kvalitet än en del av det som kan ses i GFS emedan andra har ett budskap som är som ett slag på käften och som berör, vilket också till stor del lyser med sin frånvaro, så...
Känner någon av de som bestämmer för att kliva in och förklara urvalet hade det uppskattats högeligen.
Edit: Jag räknade fram att senaste förslaget jag lade upp för bedömning underkändes på två(!) dagar, jag tvivlar på att där kan ha hunnit komma in särdeles många röster på den tiden, speciellt inte tillräckligt många för att bedöma den som olämplig. Detta baserar jag på de kommentarer jag fått på bilden i Bildkritik, där man uppmanas ladda upp sin bild om den blivit underkänd för att få reda på vad som kan förbättras. Om den då ligger i Bildkritik INNAN och man styrkt av det laddar upp den, var ska jag då få reda på vad som är "fel" med bilden?
Eller var det kanske så att den var "reklamig", och det passar inte i "finrummet"...?