Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Andvänd pyroteknik!

Produkter
(logga in för att koppla)
aha! Tar fram kemiboken ser vad som går att göra med konstgödning och socker.

Magnesium ger skarpt blixtljus. Antar attde har används förr i tiden.

Med natruim man slänger i vatten, kan man få ett enastående ljussken.

Med lite fusik kan man klyva koncetrerat uran med en liten sprängladdning runt om. Ett kraftigt ljussken kommer att uppstå och sedan blir det välstädad i området av tryckvågen. Här gäller det att vara extra försiktigt och skydda filmen med en blypåse.

Senast ändrad:
RolandM skrev:

Med lite fusik kan man klyva koncetrerat uran med en liten sprängladdning runt om. Ett kraftigt ljussken kommer att uppstå och sedan blir det välstädad i området av tryckvågen. Här gäller det att vara extra försiktigt och skydda filmen med en blypåse.

Är de det som skapar tunnformig distorsion?

Blir jäkligt många fotoner att fånga i alla fall så man kan väl ha ISO på lägsta. .

Såg en rolig film som hette Young Enstein, han klöv uran
med hammare och stämjärn, hans far som bryggde öl
fick inte i någon kolsyra i den, men hade räknat ut
att om han lyckades klyva uran, så skulle det bli bubblor, det blev det också!och en jädra smäll!
Mvh
Gunnar

Brodden skrev:
Såg en rolig film som hette Young Enstein, han klöv uran
med hammare och stämjärn, hans far som bryggde öl
fick inte i någon kolsyra i den, men hade räknat ut
att om han lyckades klyva uran, så skulle det bli bubblor, det blev det också!och en jädra smäll!
Mvh
Gunnar

Nej. Han klyver Öl-atomer. (Jo det var det faktiskt)

Ja det stämmer ju! var ett tag sedan jag såg den,
han är fin då direkt efter smällen, med ölsejdeln i handen med kolsyra i ......
Mvh

låter kul det med.
Min scanner funkar inte men jag ska låna en väns scanner snart kanske så då får ni se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar