Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alternativ till EF 24-70 2,8L

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja.

Alla delar kalibrerades för sig, men vid samma tillfälle. När så görs så hoppas man ju på att något provskott skall göras för att se att kalibreringen blivit rätt. Så verkar inte vara fallet.

Re: Ja.

KaLi skrev:
Alla delar kalibrerades för sig, men vid samma tillfälle. När så görs så hoppas man ju på att något provskott skall göras för att se att kalibreringen blivit rätt. Så verkar inte vara fallet.

Vart är det du har skickat in din utrustning på kalibrering?

Prova att åka in till Intervision på Torhildsgatan med dina saker. Det är Canons nya CPS center i Stockholm.

Där kan du få tala med teknikern själv och visa vad som är fel, du behöver inte gå via någon fumlig och trött mottagare.

Enligt ett utskick från Canon för ett par veckor sen så är detta Canons nya servicecenter i Stockholm för CPS-kunder:
Intervision AB
Lindhagensgatan 132

KaLi skrev:
Finns det några FUNGERANDE alternativ till Canons EF 24-70 2,8L.
Om du använder en APS-C-kamera (vilket din kameraväska här på fotosidan tyder på) och inte absolut behöver ljusstyrkan f/2.8, så är EF 24-85/3.5-4.5 ett helt OK alternativ.

Kan rekommendera Intervision i Malmö annars. Skickade in min kamera med 3 objektiv pga av bakåtfokus problem. Allt funkar klockrent när jag fick tillbaka det. Grejerna var inte ens borta i 2 veckor inklusive frakt tid.

Robert_Vallentuna skrev:
Prova att åka in till Intervision på Torhildsgatan med dina saker. Det är Canons nya CPS center i Stockholm.

Där kan du få tala med teknikern själv och visa vad som är fel, du behöver inte gå via någon fumlig och trött mottagare.

Fanns ej på min GPS men kan det vara:

Thorildvägen ??

Fel väg, men rätt ställe. Lindhagensgatan skall det vara. ;)

När du kommer från rondellen vid Lindhagens plan så åker du mot E4. Kör rakt fram i korsningen där du kan svänga upp mot E4 och under Essingeleden. Ligger på högersida efter ett café och spelbutik. (om jag nu minns allt rätt...)

Tackar

Jag har pratat med dem och de var mycket tillmötesgående. Ska testa lite "real-life-photografy" så jag kan lägga ner lite exempel från verkligheten på en CD-skiva att sända med vid justering...
Gott nytt år!

Med förhoppning om ett superfotografiskt 2008... :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar