Har inte tråden spårat ur nu? Bildlagring mm har sin egen tråd. Back on track boys.
Nu är ju iofs denna tråden "
Allmäna spånerier om Sony och annat" medvetet rätt brett uppsatt (för att undvika sådana här fria diskussioner i de andra Sony-trådarna).
Enligt TS (afe) som startat tråden så är syftet och början på beskrivningen följande: "
Varsågoda! Här har ni en tråd som inte kan bli off topic."
Anledningen till att denna frågan kom upp är jag själv rätt skyldig till. Orsaken är att, även om jag faktiskt gillar väldigt mycket med Sonys spegellösa kameror (mest optikutbudet som jag är mest kritisk till) så saknar jag (personligen) just dubbla minneskortsplatser i de.
Nu är detta långt ifrån något som är unikt för Sony, utan ett av flera områden som spegellösa länge legat efter entusiast/pro-modeller på DSLR-sidan (där sådana saker oftast nästan är självklara). Saknar detta själv på samtliga mina spegellösa kameror ifrån både Fujifilm och Panasonic, och är minst lika kritisk emot det (men eftersom denna tråden är främst om Sony, så har naturligt fokus blivit där).
Vill de spegellösa tillverkarna konkurrera med DSLR:er om ett vara lika fullt seriösa alternativ så måste de fixa sådana här basala funktioner som många av oss DSLR-fotografer tar för givet.
Med tanke på prisklasserna som Sonys dyrare spegellösa kamerahus ligger inom (10 000 - 35 000) så borde de åtgärda sådana här enkla, men väldigt viktiga, saker (som dessutom bara kanske kostar några få tior om de ansträngde sig lite).
Det är lite extra märkligt då Sony sedan länge har haft detta på deras bättre modeller på SLT/Alpha-sidan.