Allt är relativt och vi lever i relativiseringens tidsepok eller hur men Canon är och förblir elefanten i rummet och det är fortfarande så att det säljs 5:3 i favör för DSLR när det gäller systemkameror om jag inte missminner mig från den statistik jag läst för några veckor sedan. Det är bara Sonyu som gått "all in" av de stora.
Du kan inte anklaga mig för ett begrepp (oseriösa) som du försöker klistar på mig och sedan kritisera mig för. Det är väl fortsatt så att det är få som använder de mest avancerade DSLR-systemen som ser M-serien som ett fullgott alternativ för det de har idag och som de använder det.
Samtidigt som vi bägge kan konstatera att Canon fortfarande är en av de största kamerahustillverkarna, så kan man också konstatera att de de fortfarande säljer mycket mer av APS-C än FF/småbild.
Finns även professionella yrkesfotografer som använder APS-C (inte bara hos Nikon med D500, men även hos Canon).
Jag håller helt med att M-serien förmodligen inte används av yrkesfotografer. Vad jag vänder mig mot är att dels de fotograferna som skulle använda M-serien är "oseriösa". Var det "oseriöst" av dig (och andra här) att använda NEX-kameror?
(Har för mig att du själv retat upp dig på att andra kallat Sony spegellösa för "Kalle Anka"-kameror).
Sedan vänder jag dels mig mot din tvärsäkra åsikt att det är enbart FF/småbild som kan användas "seriöst". Om så var fallet så skulle knappast Nikon släppa tex. D500 med sådan framgång.
Du kan inte anklaga mig för ett begrepp (oseriösa) som du försöker klistar på mig och sedan kritisera mig för.
Det var ingen anklagelse eller påstående. Det är svart på vitt vad du själv skrivit i tråden, eller som Bengt skrev, och du själv bekräftade.
Naturligtvis blir man ju undrande över sådana (iaf. för mig, och tydligen andra i tråden) något märkliga påståenden.
Det är bara Sonyu som gått "all in" av de stora.
Naturligtvis så är det bara Sony (iaf. i din värld). Icke förvånad.
Jag håller inte alls med.
Dels så är det fel att säga att Sony går "all-in" då de fortfarande säljer SLT och A-mount.
Dels så glömmer du Panasonic, Olympus och Fujifilm (av någon märklig orsak).
Alla har valet att försöka förstå varann och den ansatsen borde vara den vi omfattar här om vi är här för att prata om trådarnas inspel. Det går ju alltid bra att fråga om man inte förstår INNAN man sätter igång att angripa inläggets författare. Vare sig det gäller för åsikter, uppfattningar som denne inte har (vilket händer alltför ofta) eller något valfritt tillmäle som kritikern själv klistrat på inläggets författare. Det förstör inte bara möjligheterna till vettiga diskussioner genom att helt flytta fokus från de egentliga frågorna utan är även djupt ohederlig diskussionsteknik.
Nu kommenterar jag inte frågan om att angripa författare. Personangrepp är inget som jag sysslar med, även om det tyvärr ofta förekommer från vissa här i forumen (inga namn nämnda).
När det gäller ovan diskussion så har jag bara refererat till sådant så
du själv skrivit eller
själv bekräftat svart på vitt här på forumet. Inget annat.