Menar du mig personligen, att jag svänger mig med uttryck som jag inte förstår, jag var imponerad över hur GH5s beter sig med video vid höga iso, fins inget briljerande, raljerande över det, mycket märklig tolkning du lyckas att sy ihop. att du har en utbildning i halvledarteknik varför känner du för att berätta det, menar du att mig skall ni lyssna på för jag vet vad jag talar om.
Folk har använt och tittat på TV i 60 år, hur många tror du kan förklara exakt hur en TV-bild blir till, man använder den bara, likadant med en kamera man använder den efter bästa förmåga, en del lär sig mera än andra, själv gick jag några fotokurser med fortsättnings kurser i framkallning bland annat, men det var länge sedan nu.
Jag har en Sony A77 och en RX100 med fast objektiv, plus då den gamla KMD5D, var aldrig intresserad av den stora raden av kameror som Sony sedermera släppte från början och dom var ganska många A550-A580 lockade mig aldrig, där den senare närmade sig tex D7000. Var mera småförbannade över vilsenheten med SLT-kameror och Nex modeller som aldrig fick passande objektiv, A900 fick ingen ersättare eller i samma stil. A7R3 är den första nu som verkar klart lite lovande, och 20000 kr billigare än A9.