Annons

Alla nya bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
talthoff skrev:
Vissa forum är exkluderade från listan på förstasidan, så har det vart länge ...
Tanken är väl att dom forum som handlar om fotografering skall få "mest plats".
Det finns ett några äldre trådar om just detta, i detta forum (fotosidan.se).


-Thomas

ps. Dessutom är det som Martin skriver att "senasta inlägg" listorna cache:as ett antal minuter (5 om jag minns rätt) för att spara systemresurser.

Så vissa inlägg i Forum är mindre värda än andra då.

Jag vet att det är fördröjning på inläggen, men här var det en synnerligen aktiv tråd som inte alls kom upp, synd eftersom kanske fler vill vara med.
Dessutom så lovade Jim att det skulle komma dit.
 
Senast ändrad:
Re: Re: Re: Problemet löst

clindh skrev:
Skall du inte ge bildkritik på dem då? Det är väl det Fotosidan handlar om, inte bara kolla.. ;-)

För mig handlar Fotosidan inte bara om att ge kritik, utan främst att kunna se många fina bilder. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så detta "kollande" en inspiration.
Alla försök att styra människors beteende är av ondo. Alla vill eller kan inte ge konstruktiv kritik. Så är det bara och det kan man inte göra så mycket åt.
Låt inte användarvänligheten få stå tillbaka på grund av högtflygande ambitioner på konstnärligt innehåll.
 
Re: Re: Re: Problemet löst

--------------------------------------------------------------------------------
Bengt Andréasson (BAn) skrev:
Där hittade jag fina poollösa bilder runt 00:23. Det hade varit synd att inte fått se dem!
--------------------------------------------------------------------------------

clindh skrev:
Skall du inte ge bildkritik på dem då? Det är väl det Fotosidan handlar om, inte bara kolla.. ;-)

Det där var nog ett uttalande helt stick i stäv med varför många blir medlemmar här på FS Christer.

För många nybörjare - såväl ickefotografer som ju vad jag har föstått oxå är accepterade som medlemmar - så är just tittandet + läsandet av kommetarer det som många är här för.

Det är helt orimligt att kräva av en grön blivande fotograf att han/hon ska kunna skriva en konstruktivt kommentar. För vi har ju i flera trådar fått lära oss att en enkel gillande kommentar är av mest ondo för vissa medlemmar inklusive er som driver FS.

Så om jag ska försöka tolka ditt inlägg plus en sammanfattning av diverse trådar i "fotosidan.se" så:

-Är du bara här för att glo på bilder - gå någon annastans. (Vilket är mkt märkligt efter som ni i andra trådar uttryckligen har välkomnat icekefotografer som medlemmar).

-Vill du "bara" tala om att du gillar vad du ser är det bättre du tiger.

-Kan du inte skriva ihop en konstruktiv bildkommentar, tja då kanske du ska leta upp en annan "fotosida", för här handlar det inte om att bara "kolla", utan att skriva konstruktiva kommentarer som hjälper fotografen att utvecklas, även om han/hon redan är en driven sådan.
 
Men varför haka upp sig på alla nya bilder? Det finns många olika (och inte speciellt svårfunna) sätt att finna bilder här, vad är det som gör de nya bilderna så speciella?
 
Re: Re: Re: Re: Problemet löst

Mattsen skrev:
Det där var nog ett uttalande helt stick i stäv med varför många blir medlemmar här på FS Christer.
Du behöver inte försöka tolka in en massa i något kort inlägg jag skrev...

Det var ett inlägg i frågan om vad kärnan i FS är, som togs upp tidigare; en sajt för att publicera sina bilder och få andra att titta på dem, eller är feedback på bilder mer centralt.

Naturligtvis får man kika på massor bilder men kommenterandet är viktigt, speciellt för den nye fotografen som ju utvecklas både av att se andras bilder och få in feedback på sina egna. Därför vill vi verka för att det skrivs fler kommenterar per bild, om möjligt.

Jag har svårt att se hur denna lilla ändring av "Alla nya bilder" påverkar den som vill se massa nya bilder och läsa kommentarer. Det finns dessutom gott om bilder att kika på i databasen - ca 300 000 st. Slumpsökningen är troligen den mest användbara om man bara vill hitta nya bilder hela tiden.

Dock står det väl ingenstans (tror jag) att sajten är till för icke-fotografer?
Är Fotosidan för dig?
Fotosidan är en sajt för dig som har ett seriöst fotointresse. Du behöver inte vara duktig eller ha hållit på länge alls, men du skall ha intresset och viljan att bli bättre.

I vilket fall som helst skriver Bengt jättebra kommentarer tycker jag - det vore kul om han skrev fler.
 
Re: Re: Re: Re: Problemet löst

Mattsen skrev:
--------------------------------------------------------------------------------
Bengt Andréasson (BAn) skrev:
Där hittade jag fina poollösa bilder runt 00:23. Det hade varit synd att inte fått se dem!
--------------------------------------------------------------------------------



Det där var nog ett uttalande helt stick i stäv med varför många blir medlemmar här på FS Christer.

För många nybörjare - såväl ickefotografer som ju vad jag har föstått oxå är accepterade som medlemmar - så är just tittandet + läsandet av kommetarer det som många är här för.

Det är helt orimligt att kräva av en grön blivande fotograf att han/hon ska kunna skriva en konstruktivt kommentar. För vi har ju i flera trådar fått lära oss att en enkel gillande kommentar är av mest ondo för vissa medlemmar inklusive er som driver FS.

Så om jag ska försöka tolka ditt inlägg plus en sammanfattning av diverse trådar i "fotosidan.se" så:

-Är du bara här för att glo på bilder - gå någon annastans. (Vilket är mkt märkligt efter som ni i andra trådar uttryckligen har välkomnat icekefotografer som medlemmar).

-Vill du "bara" tala om att du gillar vad du ser är det bättre du tiger.

-Kan du inte skriva ihop en konstruktiv bildkommentar, tja då kanske du ska leta upp en annan "fotosida", för här handlar det inte om att bara "kolla", utan att skriva konstruktiva kommentarer som hjälper fotografen att utvecklas, även om han/hon redan är en driven sådan.


Kan bara hålla med... dem sem vill ha kritik på sina bilder blir väl inte ledsna om dem får en och annan kommentar som bara uppskattar bilden, utan att ha nåt att 'klaga på', och dessutom, vad gör man om man tycker en bild är helt perfekt som den är ? :-o

Visst ska man ge konstruktiv kritik på bilder om man kan och vill, men att förbjuda eller se ner på alla andra kommentarer känns lite väl strikt tycker jag.
 
Kanske lite "off topic", men är det inte så att man kommer åt alla nya bilder fortfarande genom att välja "Bilder"-förstasida, och sen under Funktioner väljer man "Kommentera nya!" Vad jag kan se kommer det iallafall då upp andra bilder än via "Bilder"-Alla nya poolbilder.

mvh Torleif
 
Jo det stämmer. Hel den där sidan kommer göras om i helgen, den är urgammal. Vi vill lyfta fram fler bilder, göra olika snabbsökningar på den odyl.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.