Re: Re: Re: Problemet löst
--------------------------------------------------------------------------------
Bengt Andréasson (BAn) skrev:
Där hittade jag fina poollösa bilder runt 00:23. Det hade varit synd att inte fått se dem!
--------------------------------------------------------------------------------
clindh skrev:
Skall du inte ge bildkritik på dem då? Det är väl det Fotosidan handlar om, inte bara kolla.. ;-)
Det där var nog ett uttalande helt stick i stäv med varför många blir medlemmar här på FS Christer.
För många nybörjare - såväl ickefotografer som ju vad jag har föstått oxå är accepterade som medlemmar - så är just tittandet + läsandet av kommetarer det som många är här för.
Det är helt orimligt att kräva av en grön blivande fotograf att han/hon ska kunna skriva en konstruktivt kommentar. För vi har ju i flera trådar fått lära oss att en enkel gillande kommentar är av mest ondo för vissa medlemmar inklusive er som driver FS.
Så om jag ska försöka tolka ditt inlägg plus en sammanfattning av diverse trådar i "fotosidan.se" så:
-Är du bara här för att glo på bilder - gå någon annastans. (Vilket är mkt märkligt efter som ni i andra trådar uttryckligen har välkomnat icekefotografer som medlemmar).
-Vill du "bara" tala om att du gillar vad du ser är det bättre du tiger.
-Kan du inte skriva ihop en konstruktiv bildkommentar, tja då kanske du ska leta upp en annan "fotosida", för här handlar det inte om att bara "kolla", utan att skriva konstruktiva kommentarer som hjälper fotografen att utvecklas, även om han/hon redan är en driven sådan.